اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر خبر داد

کشت ذرت در 220 هکتار از اراضی کشاورزی اهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی اهر از کشت ذرت در سطح 220 هکتار از روستاهای شهرستان اهر خبر داد.

کشت ذرت در 220 هکتار از اراضی کشاورزی اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، آیت عبادپور ظهر امروز در مراسم جشن برداشت ذرت در شهرستان اهر گفت: کشت ذرت سابقه طولانی در شهرستان اهر دارد و ذرت این شهرستان برای مصرف عمومی و خوراکی شهروندان از شهرت بالایی در سطح کشور برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این راستا به منظور تبدیل کشت سنتی این محصول به مکانیزه از سال گذشته کشت این محصول با سیستم‌های جدید آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اهر اظهار کرد: در سال‌جاری نیز با مشارکت تشکل‌های کشاورزی و فارغ‌التحصیلان در پایاب سد ستارخان و در روستاهای پسته بیگ، نقاره کوب و دیزبین با فراهم شدن امکان آبیاری تحت فشار و کشت کاملاً مکانیزه به عنوان یک محصول استراتژیک و اقتصادی در قالب دو نوع محصول ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در سطح 220 هکتار کشت شده و به مرحله برداشت رسیده است.

دبیر ستاد توسعه کشاورزی اهر در ادامه پیش‌بینی کرد، از محصول ذرت امسال 80 تن ذرت علوفه‌ای و هشت تن ذرت دانه‌ای تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی اهر، مزیت‌های زیرکشت ذرت را مقاومت زیاد نسبت به خشکی، عملکرد بالا در هکتار، قدرت پذیرش مکانیزاسیون در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت و نیاز جامعه در تأمین مواد غذایی مورد نیاز انسان، دام، طیور، صنعت و ارزش بالای علوفه، دانه و کاه ذرت اعلام کرد.

در پایان این مراسم از تولیدکنندگان برتر کشت این محصول با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد. 

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول