اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

جایگاه اولی اردبیل در تولید بذر ذرت

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید 80 درصد بذر ذرت جایگاه اول و ممتاز را در کشور دارد.

جایگاه اولی اردبیل در تولید بذر ذرت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا طایی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه کشت ذرت در پارس‌آباد اظهار داشت:‌ از 745 هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان اردبیل که بیش از 32 نوع محصول برداشت می‌شود در 29 هزار و 700 هکتار ذرت کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: استان اردبیل امسال از وضعیت مطلوبی در تولید و عمل‌آوری ذرت به میزان هفت تا 9 تن در هکتار برخوردار است که با خرید تضمینی محصول به قیمت 650 تومان مشکلی از بابت خرید این محصول وجود ندارد.

طایی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال 16 هزار و 900 هکتار ذرت دانه‌ای کشت شده است که میزان برداشت آن 120 هزار تن می‌باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اضافه کرد: چهار هزار و 10 هکتار از اراضی این استان نیز به کشت ذرت بذری اختصاص یافته که میزان برداشت این محصول بالغ بر 12 هزار تن می‌باشد.

وی در مورد تولید ذرت علوفه‌ای نیز ادامه داد: ‌هشت هزار و 600 هکتار از اراضی شمال استان به کشت این محصول رفته که به نظر می‌رسد 400 هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

به گزارش فارس، در این بازدید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نیز بیان کرد: هر چند مناطق مختلف استان مستعد برای کشت محصولات متنوع است اما شهرستان پارس‌آباد قطب تولید بذر ذرت است به طوریکه 80 درصد بذر ذرت مورد نیاز کشور در پارس‌آباد تولید می‌شود و این شهرستان 100 درصد بذر سورگوم کشور را نیز تهیه و تأمین می‌کند.

حسن روحی گفت: ‌استان اردبیل در تولید بذر ذرت رتبه اول و در تولید بذر ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای جایگاه پنجم کشور را دارا می‌باشد.

وی وجود آب و هوای مناسب، خاک مطلوب و توجه کشاورزان به تولید کیفی محصول را با اهمیت توصیف کرد و افزود: زمینه صادرات بذر تولید شده در استان وجود دارد به طوریکه در سه سال اخیر صادراتی را به جمهوری آذربایجان شاهد بودیم.

روحی ضرورت توجه به کیفیت بذر تولیدی را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: کیفیت بالای بذر تولیدی تضمین‌کننده تولید محصول با کیفیت و پاک در سایر استان‌ها است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امسال محصول تولیدی بسیار مطلوب و مناسب از نظر کمی و کیفی است و کشاورزان هیچ مشکلی را در عرضه این محصول ندارند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول