اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران:

کمیته فنی کنترل ترافیک در مازندران تشکیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: تشکیل کمیته فنی کنترل ترافیک در سطح استان از موارد مهم در حل بخشی از معضل ترافیک در مازندران است که باید محقق شود.

کمیته فنی کنترل ترافیک در مازندران تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داود قاسمیان صبح امروز در مراسم رونمایی از دومین کتاب ترافیک در کاریکاتور که به همت سازمان ترافیک شهرداری ساری  انجام شد، بیان داشت: سالانه 23 هزار نفر فوتی ناشی از تصادفات حجم سنگینی مشکلات اجتماعی است که به کشور وارد می‌شود و دو برابر این آمار حجم مجروحان تصادفی است که تبعات مختلفی را برای جامعه به همراه دارد.

رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران مقوله ترافیک را معضلی گریبانگیر در جوامع کنونی دانست و گفت: کنترل ترافیک با توجه به عرض کم خیابان و حجم حمل و نقل عمومی و شخصی در سطح شهر از مواردی است که سبب افزایش تلفات ناشی از تصادفات شد.

وی آموزش مستمر را سبب تغییر نگرش جامعه در حل معضل ترافیک دانست و گفت: برای داشتن جامعه‌ای قانونمند مسائل راهنمایی و رانندگی به نحو مطلوبی باید به نسل جدید جامعه آموزش داده شود.

قاسمیان تشکیل کمیته فنی کنترل ترافیک در سطح استان را از موارد مهم در حل بخش از معضل ترافیک در مازندران اعلام کرد و یادآور شد: این مهم با همکاری دستگاه های متولی محقق می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز اظهار داشت: طراحی کتاب کاریکاتور گامی برای تحقق سند نهضت مطالعه مفید که دغدغه رهبری بوده است طراحی شد.

سید محمد آقامیری ادامه داد: با استفاده از ابزارهای تشویقی باید سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

این مسئول ترافیک را معضل زندگی نوین جوامع بشری دانست و تصریح کرد: افزایش علائم ترافیکی و برخورد علمی با این مشکل می‌تواند بخش از  معضل ترافیکی را در سطح شهر حل کند.

آقامیری خاطرنشان کرد: توزیع کتاب در 20 هزار جلد در بین دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان ساری گامی برای علمی کردن دانش‌آموزان برای حل مشکل ترافیک در مرکز مازندران است.

وی در این مراسم از شهردار ساری قول مساعد گرفت تا فضای امن تفریحی ویژه بانوان ساری را در دستور کار فعالیت‌ها فرهنگی وعمرانی خود قرار دهد.

نماینده شورای شهر ساری در سازمان ترافیک شهرداری ساری افزود: نیمی از جمعیت شهر ساری را بانوان تشکیل می‌دهند و احداث بوستان ویژه بانوان و فضای فرهنگی در بخش از این پارک در مرکز مازندران ضروری است.

به گزارش فارس ، نخستین کتاب دنیای ترافیک به صورت کاریکاتور در سال گذشته رونمایی و در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

انتهای پیام/86006 /و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول