اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان:

هرمزگان نیازمند 1100 کلاس درس جدید است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: برای رسیدن به متوسط کشوری یعنی عدد 4.56 مترمربع باید یک‌هزار و 100کلاس درس دیگر احداث شود که عمده آن در مقطع ابتدایی است.

هرمزگان نیازمند 1100 کلاس درس جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا مدرس شنبه‌شب در جلسه شورای آموزش و پرورش با ارائه گزارشی در خصوص فضاها و امکانات آموزشی موجود اظهار داشت: هم‌اکنون سرانه متوسط کشور در بخش زیربنای دانش‌آموزی در استان هرمزگان 4.13 مترمربع است که حدود نیم مترمربع (یک‌هزار و 612 کلاس درس) با متوسط کشوری فاصله دارد.

وی افزود: برای جبران این فاصله 478 پروژه با زیربنایی افزون بر 52 هزار مترمربع در دست احداث است که تقریباً 30 درصد از کمبود موجود را جبران می‌کند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان ادامه داد: برای رسیدن به متوسط کشوری یعنی عدد 4.56 مترمربع باید یک‌هزار و 100 کلاس درس دیگر احداث شود که عمده آن در مقطع ابتدایی است.

 مدرس میزان افزایش سرانه زیربنای حوزه تربیت بدنی، بهداشت، و حوزه فرهنگی تربیتی را معادل دو صدم درصد اعلام کرد و با اشاره به ضرورت توجه به مدارس فرسوده بیان داشت: هم‌اکنون از 650 کلاس درس که در وضعیت حاد قرار دارند، 229 مورد که نمره تخریبی آن بالا بود در حال نوسازی است و برای 421 مورد باقیمانده باید تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان همچنین با اشاره به نیاز احصاء شده به وسایل سرمایشی یادآور شد: از مجموع 6 هزار دستگاه کولر گازی مورد نیاز، از سال 89 تاکنون 2 هزار و 940دستگاه توزیع شده است و برای 3 هزار و 60 مورد باقیمانده به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدرس همچنین در پایان افزود: در بخش انشعابات آب و برق نیز 87 مدرسه مشکل دارند که عمده آنها در مناطق روستایی است. 

 احمد آخوندی مدیرکل و دبیر شورای آموزش و پرورش نیز با ارائه دستور کار جلسه، روند اجرای مصوبات را مطلوب توصیف کرد و بیان داشت: خوشبختانه تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها با آموزش و پرورش مطلوب است که این مهم در کسب موفقیت‌های آموزش و پرورش تاثیر قابل توجهی را داشته است.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول