اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش:

عزاداری حسینی را به کلاس درس تبدیل کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: باید عزاداری حسینی را به کلاس درس تبدیل کنیم.

عزاداری حسینی را به کلاس درس تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش محمدرضا دهقانی ظهر امروز در همایش بزرگ عاشوراییان آبپخش با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: عزاداری حسینی و عاشورایی فرهنگی ریشه‌دار در دل مردم استان بوشهر است و از پیر و جوان و کودک و نوجوان، مردم این استان با این فرهنگ آشنا هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطر نشان کرد: مردم آبپخش در زمینه عزاداری حسینی نامدار و مشهور هستند و همیشه سرآمد، سرآغاز و پرچمدار در عزاداری حسینی بوده‌اند و جایگاه عزاداری حسینی در میان این مردم همیشه جایگاهی خاص بوده است.

دهقانی بیان داشت: باید تلاش کنیم عزاداری حسینی همراه با اخلاص و عقل باشد و عزاداری حسینی را به کلاس درس تبدیل کنیم و همان طور که به صورت عاطفی تربیت شده مکتب حسینی هستیم باید عقل‌گرا باشیم و هیئت‌های عزاداری تولید فکر کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امت مسلمان ایران اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ بزرگ عاشورایی است اضافه کرد: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب حضرت امام حسین (ع) است و کسی که تابع امام حسین (ع) است باید مطیع رهبری و حامی انقلاب اسلامی باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما انقلابی فکری بود، ابراز داشت: راه و رسم هیئت‌های عزاداری ماندگار است چون امام حسین (ع) ماندگار است و باید توجه داشته باشیم که امروز دیگر گلوله نیست بلکه فکر است که سینه‌ها را هدف قرار داده و انقلاب اسلامی نیز انقلاب فکری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش عنوان کرد: دشمنان با استراتژی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و با ماهواره و فضای آلوده مجازی سینه‌ها را هدف قرار داده‌اند و ما وظیفه‌ داریم با تمام توان و پتانسیل و امکانات در برابر این انحرافات ایستادگی کنیم.

دهقانی ابراز داشت: حسینی واقعی کسی است که عزاداری او عقلانی باشد و اگر عزاداری عقلانی شد ماهواره و فضای آلوده مجازی در او تاثیرگذار نیست.

وی با تاکید بر آنکه توجه مردم به خط و راه امام حسین (ع) تنها در حفظ و تقویت خط ولایت فقیه است گفت: دشمنان تلاش می‌کنند مردم را از انقلاب و رهبری دلسرد کنند و بصیرت فعلی امروز در این است که مردم را به اقتصاد مقاومتی دعوت کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش بیان داشت: شیخ حسن بحرانی افتخار عرصه فرهنگ و هنر و عزاداری حسینی از شخصیت‌های بزرگ و پیرغلامان تعزیه استان محسوب می‌شود و از این دست افراد در آبپخش ولایتمدار بسیار تربیت شده‌اند.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول