اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد

وقوع 30 زلزله در اردبیل/ 150 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مدارس در معرض خطر صرف شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون 30 مورد زلزله با درجه ریشتر متفاوت در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وقوع 30 زلزله در اردبیل/ 150 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مدارس در معرض خطر صرف شد

علی اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌ها و تلفات ناشی از زلزله مانورهای متعددی نیز در سطح استان اجرایی شده تا آمادگی نیروها بیش از گذشته حفظ شود.

وی با اشاره به زلزله اخیر پنج ریشتری در پارس‌آباد و در مناطق مرزی با آسیب وارد کردن به برخی از منازل روستایی خاطرنشان کرد: از سال 84 تاکنون سهمیه استان در مقاوم‌سازی مساکن روستایی 57 هزار و 622 واحد بوده که از این تعداد تاکنون 40 هزار و 104 واحد تکمیل شده و پایان کار دریافت کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در خصوص بافت‌های فرسوده شهری نیز یادآور شد: در این زمینه نیز 4 هزار و 260 واحد معرفی به بانک داشتیم که از این تعداد 2 هزار و 792 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده و به تصویب رسید.

اسلامی به تجهیز پایگاه‌های امدادی هلال احمر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 18 پایگاه امداد جاده‌ای و بین جاده‌ای، 13 پایگاه راهداری و 35 پایگاه ثابت و سیار اورژانس و بهداشتی – درمانی در حال فعالیت است تا خدمات مناسبی را به حادثه‌دیدگان احتمالی ارائه کنند.

این مسئول از ساماندهی 5 هزار نفری تیم‌های امداد و نجات خبر داد و عنوان کرد: این تیم‌ها به شکل 33 نفره و در قالب 54 تیم در دهستان‌های بزرگ،‌ روستاها و شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند که برای حفظ آمادگی آنها مانورهایی را در طول سال اجرا می‌کنیم.

زمستان امسال مشکل قطع گاز نخواهیم داشت

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اینکه مشکلی در تامین گاز مورد نیاز برای شهروندان استان اردبیل در زمستان امسال نخواهیم داشت، بیان داشت: با خط مستقل گازرسانی مشکلات سال 86 در گازرسانی به مناطق مختلف و همچنین افت احتمالی برطرف شده به طوری که 24 درصد نانوایی‌های استان نیز دوگانه‌سوز شده‌اند.

اسلامی به مقاوم‌سازی مدارس آسیب‌پذیر اشاره کرد و متذکر شد: از سال 85 تاکنون یک هزار و 530 کلاس درس در استان مقاوم‌‌سازی شده که مابقی کلاس‌های کم‌دوام و بی‌دوام نیز در حدود 5 هزار و هشت کلاس درس در دستور کار است.

وی در پایان اذعان داشت: در مجموع برای مقاوم‌سازی این تعداد واحد آموزش دیده 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول