اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس:

فعالیت 15 معدن در سلماس

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: 15 معدن سنگ‌های تزئینی در سلماس فعالیت دارند.

فعالیت 15 معدن در سلماس

مرتضی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 15 معدن در شهرستان سلماس وجود دارد که به صورت دائم و منظم فعال هستند.

وی با اشاره به میزان استخراج از معادن موجود در سلماس، تصریح کرد: ظرفیت استحصال اسمی این معادن 268 هزار و 550 تن در سال و ظرفیت استحصال واقعی در حدود 150 هزار تن در سال است.

فرماندار سلماس با بیان اینکه 167 نفر در معادن سلماس مشغول به کار و فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: وجود معادن سبب ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استان می‌شود.

نظری بزرگ‌ترین مشکل موجود در بخش معادن استان را نبود صنایع تبدیل مواد خام استحصال شده از معادن به سنگ تزئینی قابل مصرف عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم در استان برای رفع این مشکل وجود ندارد.

وی به سایر مشکلات و مسائل معادن سلماس اشاره کرد و گفت: ممانعت روستائیان از بهره‌برداری از معادن منطقه به بهانه‌های مختلف، بعد مسافت طولانی معدن تا راه اصلی، نبود واحدهای سنگ‌بری و عدم کشش بازارهای مصرف از جمله مشکلات پیش روی معدن سلماس است.

فرماندار سلماس، ارزش افزوده سنگ‌های تزئینی را 10 برابر صادرات سنگ خام عنوان کرد و افزود: ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب و ایجاد کارگاه‌های فرآوری و تبدیلی سنگ معدن از راهکارهای موثر در توسعه و رونق اقتصادی منطقه و استان است.

انتهای پیام/61001/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول