اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

بازدید استاندار اردبیل از معدن تراورتن خلخال

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از معدن سنگ تراورتن خلخال بازدید کرد.

بازدید استاندار اردبیل از معدن تراورتن خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز از معدن تراورتن خلخال که مواد معدنی آن به صورت خام از منطقه خارج شده و به کارخانه‌های فرآوری در اصفهان حمل می‌شود بازدید کرد.

این مواد معدنی با کیفیت مطلوب و جذب مشتریان زیاد بدون فایده و بهره‌وری خاص برای منطقه خلخال به صورت خام خارج می‌شود که اخیراً یکی از سرمایه‌گذاران با 7 میلیارد تومان پیشنهاد سرمایه‌گذاری خواسته است کارخانه فرآوری سنگ معدنی تراورتن را در خلخال احداث کند.

همچنین استاندار اردبیل در سفر به از شهرستان خلخال از طرح آبی روستای گندشمین که پیش از این 100 میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده بازدید کرد.

در این پروژه جدول‌کشی و آسفالت‌ریزی معابر نیز صورت گرفته است.

نیکزاد در ادامه از خانه‌های مقاوم‌سازی شده این منطقه بازدید کرد که در روستاهای گندشمین از 241 خانوار بعد از زلزله 75 نزدیک به 200 خانه بازسازی و مقاوم‌سازی شده که با مقاوم‌سازی 40 واحد دیگر این پروژه‌ها به 100 درصد ظرفیت تکمیلی می‌رسد.

این مسئول همچنین در این بازدید از فصل عمران روستایی 300 میلیون تومان برای بهسازی 1.5 کیلومتر راه روستایی اختصاص داد.

همچنین تکمیل لوله‌گذاری و حل برخی از مشکلات آب شرب روستایی با هشت کیلومتر فاصله از چشمه قره‌بلاغ مورد تاکید استاندار اردبیل قرار گرفت و مقرر شد علمک‌گذاری نیز در آینده نزدیک برای گازرسانی به این روستاها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اردبیل در خصوص سد معیشتی سپیدان که مورد مطالعه قرار گرفته و برای تکمیل آن به همت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی قول مساعد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حصارکشی به مدرسه راهنمایی صائب تبریزی برای تامین امنیت بیشتر دانش‌آموزان از طرف استاندار مورد تاکید قرار گرفت و در این زمینه به اداره کل نوسازی استان دستور لازم صادر شد.

انتهای پیام/62001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول