اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرداری باقرشهر در سومین نمایشگاه جامع مدیریت شهری

باقرشهر نماد کار، تلاش، صنعت و خدمت بی‌منت

خبرگزاری فارس: شهرداری باقرشهر در نمایشگاه جامع مدیریت شهری تهران در کنار 300 شهرداری سراسر کشور، دستاوردها و قابلیت‌های شهری خود را به معرض نمایش گذاشت.

باقرشهر نماد کار، تلاش، صنعت و خدمت بی‌منت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شهرداری باقرشهر در نمایشگاه جامع مدیریت شهری تهران در کنار 300 شهرداری سراسر کشور، دستاوردها و قابلیت‌های شهری خود را به معرض نمایش گذاشت.

شهردار باقرشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با حضور پرشور و نشاط این شهرداری در سومین نمایشگاه جامع مدیریت شهری اظهار داشت: درحال حاضر سومین دوره نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌های سراسر کشور در نمایشگاه مصلای تهران در حال برگزاری است و امسال شهرداری باقرشهر با کسب شاخصه، رتبه و دستاوردهای لازم شانس حضور در نمایشگاه شهرداری‌های سراسر کشور را به‌دست آورده است که این موضوع بررسی شد و ارتقای حوزه مدیریت شهری باقرشهر صحه می‌گذارد.

باقرشهر در فهرست شهرداری‌های برتر قرار گرفته است

جمشید سعادتمند با اشاره به شعار شهرداری باقرشهر مبنی بر «باقرشهر نماد تلاش، صنعت و خدمت بی‌منت» گفت: اگر تاریخچه و سوابق شهری باقرشهر را مرور کنیم متوجه می‌شویم که این شهر یکی از محروم‌ترین شهرهای جنوبی و حاشیه شهر تهران است که درگذشته‌ای نه چندان دور از کم‌ترین سرانه عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی ورزشی برخوردار بوده است اما خوشبختانه در طول چند سال اخیر با تدابیر مدیران شهر، تعامل مناسب شهرداری و شهروندان و جذب اعتبارات لازم نام این شهر در فهرست یکی از شهرداری‌های برتر استان تهران به ثبت رسیده است.

ارتقاء سرانه فرهنگی و فضای سبز سکوی پرتاب باقرشهر است

وی با معرفی سه دستاورد ویژه‌ای که منجر به حضور باقرشهر در نمایشگاه جامع مدیریت شهری شده است، عنوان کرد: اجرای طرح مکانیزاسیون مدیریت پسماند و بازیافت، ارتقای سرانه فرهنگی شهر و توسعه فضای سبز شهری و رسیدن به سرانه فضای سبز 13.3 مترمربع آیتم‌هایی است که سکوی پرتاب و صعود شهرداری باقرشهر به بزرگ‌ترین نمایشگاه دستاوردهای شهرداری‌های کشور بوده است.

شهردار باقرشهر یکی از شاخص‌ترین پیامدهای مثبت برپایی نمایشگاه جامع مدیریت شهری را ایجاد ارتباط و هم‌افزایی میان نهادهای شهری کشور برشمرد و گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی ارتباط منسجم و مرتبطی با یکدیگر ندارند و برپایی این نمایشگاه فرصت مغتنمی را جهت ایجاد ارتباط بین شهرداری‌های کشور و تبادل تجربیات آنها فراهم می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به معرض نمایش عموم، متخصصان و پژوهشگران شهری در‌آمد و عرضه مستقیم دستاوردها و تجهیزات مدیریت شهری باعث آشنایی مدیران و کارشناسان با آخرین تکنولوژی روز دنیا شده و فرصتی را برای خرید مستقیم وسایل و المان‌های شهری از سازندگان و تولیدکنندگان فراهم می‌کند.

این گزارش حاکی است، مصطفی محمدنجار در بازدید از سومین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌های کشور از غرفه شهرداری باقرشهر نیز بازدید کرد و در این بازدید تندیس شهدای هسته‌ای از سوی شهرداری باقرشهر به وی اهدا شد.

مثبت ارزیابی کردن عملکرد باقرشهر از سوی وزیر کشور

وزیر کشور ضمن بازدید از تلاش‌ها و دستاوردهای شهرداری باقرشهر عملکرد این شهرداری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علی‌رغم بودجه اندک این شهرداری عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته است.

سعادتمند در حضور وزیر کشور برخی از دستاوردهای شهرداری باقرشهر را با ارائه مستندات معرفی کرد که این اقدامات در مقایسه با جذب اعتبارات اندک، کمبود زیرساخت‌های شهر و مطالبات چشمگیر شهروندان مورد توجه وزیر کشور قرار گرفت.

محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران نیز ضمن بازدید از غرفه شهرداری باقرشهر با توجه به عدم ثبت هرگونه شکایت و نارضایتی از سوی اهالی شهر و ناظران استانداری از فعالیت شهرداری، عملکرد شهرداری باقرشهر را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

شهردار باقرشهر با معرفی اهمیت جغرافیایی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی باقرشهر می‌گوید: باقرشهر در جنوبی‌ترین محدوده استان تهران و در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل(ره)، گلزار شهدا و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) واقع شده است که با توجه به قرار گرفتن در مبادی خروجی 17 استان جنوبی کشور یکی از پرترددترین شهرهای حاشیه‌ای شهر تهران به‌شمار می‌رود که بیش از 90 درصد سفرهای شهرستانی ری از معابر بزرگراهی و محلی این شهر می‌گذرد.

وی وجود مراکز مهم صنعتی و تولیدی مانند شرکت پالایش فرآورده‌های نفتی شهید تندگویان تهران، شرکت سایپا پرس، شرکت‌های نفت بهران و ایرانول و چندین شهرک صنعتی را یکی از فرصت‌های اقتصادی و توسعه این شهر برشمرد و عنوان کرد: تقویت فرصت‌ها و کاهش معضلات شهری در پروسه شهرداری یکی از دلایل تبدیل باقرشهر به یکی از شهرهای مهم استان تهران است.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول