اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شکست برابر کاراته‌کای قزاقستانی

کاراته‌کای قمی به مدال برنز آسیا دست یافت

خبرگزاری فارس: کاراته‌کای قمی تنها با قبول یک باخت برابر حریفی از کشور قزاقستان به مقام سوم و نشان برنز پیکارهای قهرمانی آسیا دست پیدا کرد.

کاراته‌کای قمی به مدال برنز آسیا دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سومین روز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان، آغازین روز رقابت کاراته‌کاهای شرکت‌کننده در رده سنی بزرگسالان بود که طی آن تلاش کاراته‌کای قمی در این رقابت‌ها با کسب نشان برنز به پایان رسید.

در حالی که دو روز ابتدایی دوازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان در حضور مدعیان اوزان مختلف رده‌های سنی نوجوانان و جوانان با درخشش یک کاراته‌کای قمی اعزامی به این دوره و کسب یک نشان توسط علیرضا قاضی همراه بود، در رده بزرگسالان هم یک برنز توسط دیگر کاراته‌کای اعزامی استان قم به دست آمد. 

در حالی که رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با شرکت مدعیان از کشورهای مختلف آسیایی در شهر تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، از بین چهار کاراته‌کای قمی که در این مسابقات حضور یافته‌اند، تاکنون دو نفر موفق به کسب مدال شده‌اند که این مهم موفقیت ارزنده‌ای برای کاراته قم به شمار می‌رود.

در حالی که در روز نخست این دوره از رقابت‌ها علیرضا قاضی در رده سنی نوجوانان و در وزن منهای 63 کیلوگرم توانست نشان طلا را به خود اختصاص دهد، در روز دوم، کاراته قم نماینده‌ای نداشت تا اینکه در روز سوم نوبت به سعید علی‌پور در رقابت‌های رده سنی بزرگسالان رسید.

این کاراته‌کای قمی که در وزن منهای 60 کیلوگرم برای تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان برابر حریفان آسیایی به روی تاتامی رفت، در راه رسیدن به سکو تنها یک بار طعم شکست را چشید و در نهایت با مدال برنز، حضور در این رقابت‌ها را به پایان رساند.

چهره شاخص کاراته قم در وزن منهای 60 کیلوگرم در مسابقه نخست توانست حریف خود را با شکست چهار بر یک مواجه کرده و بدین ترتیب در دور دوم رقابت‌ها حضور یابد.

وی در تلاش برای کسب مدالی خوش رنگ از رقابت‌های این دوره در دور دوم برابر حریفی از کشور ازبکستان به روی تاتامی رفت و این مسابقه را نیز بعد از تساوی در نهایت با رأی داوران با پیروزی پشت سر گذاشت تا یک گام دیگر به کسب مدال نزدیک‌تر شود.

علی‌پور در دور سوم با حساب سه بر یک از سد نماینده افغانستان گذشت تا بدین ترتیب با پیروزی در سه مسابقه متوالی انتظارات از وی به عنوان ستاره کاراته قم و کشورمان در این دوره از رقابت‌ها بالا برود و همگان در دور چهارم توقع کسب پیروزی در مصاف با حریف اهل کشور قزاقستان را داشته باشند اما این مهم اتفاق نیفتاد.

وی بعد از شکست در این مسابقه در تلاش برای کسب نشان برنز و مقام سوم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا مقابل کاراته‌کای اردنی قرار گرفت و در جدالی نزدیک در وقت قانونی با این حریف قدر به برتری یک بر صفر رسید تا در نهایت مقام سوم را کسب کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول