اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی خبر داد

بهره‌مندی بیش از 500 معلول آذربایجان‌غربی از تحصیلات دانشگاهی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌غربی از بهره‌مندی بیش از 500 معلول آذربایجان‌غربی از تحصیلات دانشگاهی خبر داد و گفت، گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی گامی مهم در توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

بهره‌مندی بیش از 500 معلول آذربایجان‌غربی از تحصیلات دانشگاهی

راضیه خدادوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اهمیت ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه را هدف بهزیستی دانست، اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دنبال ناآگاهی و بی‌سوادی انجام می‌شود بنابراین بی‌سوادی را می‌توان به عنوان یکی از عوامل مهم در بروز آسیب‌های اجتماعی دانست که با ریشه‌کنی آن می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

وی با اشاره به امضای توافقنامه همکاری مشترک آموزشی فرهنگی مابین بهزیستی و آموزش و پرورش استان در هفته گذشته، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بهزیستی در کنار رسیدگی به مسائلی چون اشتغال و مسکن، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که با ایجاد این توافقنامه گامی مهم در راستای تحقق این هدف برداشته می‌شود.

خدادوست اضافه کرد: این توافقنامه می‌تواند در زمینه اشتغالزایی پایدار برای آن دسته از معلولان زیر پوشش بهزیستی که دارای مدارج عالی تحصیلی هستند مفید فایده باشد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 500 نفر از معلولان زیرپوشش بهزیستی استان از تحصیلات دانشگاهی و بالاتر برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: عملیاتی‌شدن این توافقنامه فرصت خوبی را برای ایجاد اشتغال معلولان تحصیل کرده بهزیستی فراهم می‌کند.

خدادوست معرفی نیروهای واجد شرایط به عنوان آموزش‌دهنده و همکاری با امر سوادآموزی و معرفی افراد بی‌سواد 49-10 سال از بین مددجویان و افراد پشت نوبت و همچنین مددجویان موردی اعم از خانه سلامت، مرکز بحران و کودکان کار به معاونت سوادآموزی و آموزش آنان را از جمله تعهدات بهزیستی در این توافقنامه 18 ماهه عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان با مثبت ارزیابی‌کردن این توافقنامه تصریح کرد: تجربه توافقنامه‌های گذشته با آموزش و پرورش نشان داده که این همکاری‌های مشترک همواره برای بهزیستی منشا خیر و برکت بوده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول