اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

70 درصد مطب‌های مازندران برای معلولان نامناسب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: 70 درصد مطب‌های مازندران قابل استفاده برای معلولان نیست.

70 درصد مطب‌های مازندران برای معلولان نامناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح الله ردایی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد حقوق شهروندی در استانداری مازندران با اعلام اینکه 20 درصد از جمعیت استان مازندران معلول و یا سالمند هستند، اظهار داشت: مناسب سازی برای عبور مرور سالمندان در سطح ادارات استان انجام نشد.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در کمیته مناسب‌سازی سازمان بهزیستی مازندران یادآور شد: در کمتر از 40 درصد ورودی ادارات مازندران مناسب‌سازی شد و در بخشی از ارگان‌ها که رمپ ورودی ساخته شد قابل استفاده نیست.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام غیر قابل استفاده بودن سرویس‌های بهداشتی سطح ادارات برای معلولان گفت: کمتر از 10 درصد سرویس‌های بهداشتی در سطح ادارات استان مازندران برای معلولان قابل استفاده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه 70 درصد مطب‌های مازندران قابل استفاده برای معلولان نیست، خاطرنشان کرد: کمتر از 20 درصد داروخانه‌ها مناسب‌سازی انجام شد و  20 درصد داروخانه‌ها برای معلولان قابل استفاده هست.

ردایی با اعلام اینکه قانون‌گذار در سال 83 همه ارگان‌های دولتی را موظف به مناسب‌سازی عبور و مرو برای افراد معلول کرد، بیان داشت: تاکنون اقدام مناسبی برای متناسب‌سازی عبور و مرور معلولان در سطح استان مازندران انجام نشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه معضل عبور و مرور نامناسب برای معلولان در کل استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود فرصت 5 ساله‌ای که قانون‌گذار به ادارات داد ولی تاکنون اقدام موثری برای رفع این مشکل در سطح استان انجام نشد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول