اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

گردهمایی مسئولان فرهنگی در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: گردهمایی مسئولان فرهنگی در قیروکارزین با برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت صورت گرفت.

گردهمایی مسئولان فرهنگی در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، پنج‌شنبه‌شب همایش ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی، فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین و سایر مسئولان فرهنگی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه قیروکارزین در سخنرانی خود در این مراسم اظهار داشت: برکاتی که این ماه برای شیعیان و بشریت دارد، غیرقابل تصور است و از گذشته تاکنون این برکات برای مردم نازل شده است و ما باید بهره لازم و کافی را از این ماه ببریم.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری با بیان اینکه توسعه دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ عاشورا از اهداف تمام مسئولان فرهنگی باشد تصریح کرد: بیان موضوعات مختلف عاشورا، دروسی ارزنده و بزرگ مانند شجاعت، ایثار، فداکاری، وفاداری و عبرت‌های این موضوع مهم تاریخی که از آثار گران‌بهای یک‌هزار و 400 سال قبل است از نیازهای امروز جامعه ما است که مداحان و سخن‌وران و مبلغان باید به تبیین این مسئله مهم بپردازند.

وی محرم را فرصت خوبی برای گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر هدف مهم قیام عاشورا بود که با این وجود این فریضه در میان خواص و عوام مظلوم‌ مانده و مورد غفلت واقع شده است

اکبری ادامه داد: استمرار و استحکام واجبات الهی در سایه فریضه امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد و تنها راهکار اصلاحات جامعه و رفع مشکلات جوانان احیای این واجب الهی است.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به نقش فعالان مروج فرهنگ غنی اسلامی در جامعه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر پایه مهم و مترقی دین مبین اسلام است که اگر این فریضه الهی و ماندگار اسلام به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود ناهنجاری‌های اجتماعی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان با بیان این که باید مراسم‌، برنامه‌ها و جلسات این شهرستان در ایام محرم در شأن و منزلت امام حسین(ع) باشد خاطرنشان کرد: باید این مراسم با ایجاد بصیرت، هوشیاری، همدلی، انسجام، اتحاد و وحدت همراه باشد تا نقشه‌های شوم دشمنان اسلام نتواند خدشه‌ای به اعتقادات دینی و مذهبی ما وارد کند.

انتهای پیام/2448/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول