اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تراز اشتغالزایی اردبیل ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تراز استان اردبیل در حوزه کار‌آفرینی و اشتغالزایی که در ماه‌های گذشته مطلوب به نظر نمی‌رسید رو به بهبود است.

تراز اشتغالزایی اردبیل ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه تخصصی شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: قرار شده تا آخر پاییز میزان اشتغالزایی استان اردبیل و عمل به تعهدات به 50 درصد برسد که هم اکنون این میزان اشتغال به حدود 40 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعریف اشتغال با توجه به رویکردهای دولت خدمتگزار تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: شایسته نیست ما تنها استخدام‌ها را دولتی و پشت میز‌نشینی معرفی کنیم بلکه هر کس در حوزه‌های تولیدی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی مشغول کاری شده و از آن محل در‌آمدی کسب کند شاغل محسوب شده و در حقیقت نمی‌توان برای آن فرد لفظ بیکار را به کار برد.

رئیس شورای عالی اشتغال استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امسال تعهد استان اردبیل در حوزه اشتغال بخش دولتی و خصوصی 43 هزار و 740 نفر است که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم حداقل 80 درصد تعهدمان را انجام دهیم که در این کار همراهی و همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که مکلف به انجام تعهدات هستند بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

نیکزاد با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی که با گذشت 7.5 ماه از سال هنوز نتوانسته‌اند نیمی از تعهدات اشتغالزایی خود را انجام دهند، گفت: در این باب در فرصت باقیمانده از سال باید دست به کار شد و شرایطی را در حوزه اشتغال به وجود آورد تا با تامین زیر‌ساخت‌های لازم اشتغالزایی مطلوب فراهم آید.

این مسئول با برشمردن آخرین وضعیت انجام تعهدات اشتغالزایی و کار‌آفرینی توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف تاکید کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان نیز اقدامات مناسب و مطلوبی را در انجام تعهدات خود داشته‌اند که از تلاش آنها قدردانی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اشتغال استان همچنین از فنی و حرفه‌ای استان خواست در برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد فاقد مهارت و بیکار تلاش کنند تا از این طریق بتوان بخشی از نارسایی‌های حوزه اشتغال و کار‌آفرینی را برطرف کرد.

نیکزاد در خصوص مشاغل خانگی و اعتبار ابلاغی به بانک‌های عامل نیز افزود: پرداختی پنج تا 10 درصدی بانک‌ها مابین جلسه قبلی و این جلسه با پیگیری‌های بانک‌های عامل نظیر ملی، ملت، صادرات، تجارت، مسکن و همچنین سپه انجام شده، اما شایسته است مسئولان پست بانک به تعهدات واقعی خود عمل کنند تا نقصی در اقدامات آنها مشاهده نشود.

وی پرداختی بانک‌ها در حوزه مشاغل خانگی را با رقم حدود 3 تا 5 میلیون تومان بسیار آسان‌تر و کم‌حاشیه‌تر توصیف کرد و بیان داشت: در این زمینه در اغلب مناطق شهری و روستایی با پرداختی‌های اندک می‌توان فرصت اشتغال مناسبی را نیز به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان از بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات مانده بنگاه‌های زود‌بازده برای واحدهای تولیدی و رفع مشکلات سرمایه در گردش آنها اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول