اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

دانش‌آموزان روحیه خیرخواهانه را در مدارس تمرین می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش‌آموزان در مدارس و در قالب طرح قلک‌های خیریه روحیه گذشت و ایثار و مددرسانی به دیگران را تمرین می‌کنند.

دانش‌آموزان روحیه خیرخواهانه را در مدارس تمرین می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در نخستین همایش دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز که در سالن امام خمینی شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ما برای ساختن آینده روشن و قابل اتکا به تقویت جبهه ایثار و گذشت و همچنین اعتلای فرهنگ دستگیری از دیگران و انجام کارهای خیرخواهانه نیاز داریم که در این مسیر برای دانش‌آموزان ما باید الگوها و ترازهای ملی و جهانی عرضه شود.

وی نمونه‌ای از این تراز و الگوها را علیپور خیر نام آشنای اردبیلی اعلام کرد و افزود: حسنعلی علیپور با حرکت بی‌نظیر خود درس و الگویی برای نوجوانان و نونهالانمان است تا بتوانند با فرهنگ خیرخواهانه و انسان دوستانه آشنا شوند و خود را از هم اکنون در این امر عظیم که مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی است، آشنا کنند.

محمودزاده تصریح کرد: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت چنین روحیه و تربیت متعالی نیاز دارد به طوریکه دانش‌آموزان از امروز با هدیه قسمتی از پس‌اندازهای خود به حوزه مدرسه‌سازی راه خیرین مدرسه‌ساز را تداوم می‌بخشند.

این مسئول یاد و خاطره 721 شهید دانش‌آموز را گرامی داشت و گفت: آسایش امروز دانش‌آموزان و مردم در سایه ایثارگری‌های این شهدا است و ما باید این روحیه و شخصیت ارزش‌مدار را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه خیرین باید در هوشمندسازی مدارس یاریگر ما باشند، خاطر نشان کرد: در این زمینه 100 مدرسه امسال هوشمند می‌شود که انتظار می‌رود خیرین در این زمینه ما را همراهی کنند تا در کنار جذب اعتبارات مازاد و بخشی از اعتبارات عمرانی استان بتوانیم در این حرکت موفق عمل کنیم.

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در همایش مدیران و خانواده‌ها که با هدف ارتقای ارتباط خانواده، مدرسه برگزار شد، بیان کرد: نهاد مقدس خانواده به عنوان کانون اصلی رشد نقش اساسی را در تربیت و تعالی اخلاقی دانش‌آموزان دارد.

محمودزاده یادآور شد: تربیت نسل جوان برای متعهد بودن به آرمان‌های انقلاب، امام راحل و شهدا تنها از عهده آموزش و پرورش ساخته نیست و باید نهادهای دیگر دولتی ما را در این زمینه یاری کنند.

انتهای پیام/‌62006‌/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول