اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون پرورش فکری گیلان خبر داد

اجرای طرح سینمامدرسه در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از اجرای طرح سینمامدرسه در این استان خبر داد.

اجرای طرح سینمامدرسه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسفندیار ضیائی بعد از ظهر امروز در مراسم اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدرسه ابتدایی شهید خیرالله کرمی و مدرسه راهنمایی حجت‌الاسلام محسنی خواستار تلاش مسئولان در موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه شد اظهار کرد: انتظار داریم ترویج این فرهنگ نه تنها در هفته کتاب بلکه در طول سال جریان داشته باشد.

وی به ترویج مطالعه از منظر تفکر خلاق در گیلان اشاره کرد و افزود: توجه به تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های پرورش فکری در شهرستان‌ها حائز اهمیت است.

ضیائی از اجرای طرح سینمامدرسه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان گیلان برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی در این استان خبر داد و تصریح کرد: تفاهمنامه راه‌اندازی سینمامدرسه بین آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان امضا شده است.

این مسئول با تاکید بر توجه به سینمای کودک در کشور، خاطرنشان کرد: طرح سینمامدرسه در تهران اجرا شده و بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

به گفته معاون فرهنگی کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان گیلان فیلم‌های ویژه کودکان با مجوز از آموزش و پرورش در اختیار این کانون گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن سینمایی کانون پرورش کودکان و نوجوانان گیلان با ظرفیت 250 نفر آماده همکاری با مدرسه‌ها است، ابراز کرد: طرح مذکور ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی تدوین شده و برای دانش‌آموزان دبیرستانی به دلیل گزینش فیلم‌های مناسب در آینده نزدیک برنامه‌ریزی می‌شود.

*تحصیل 55 هزار دانش‌آموز در آموزش و پرورش ناحیه یک رشت

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در مراسم مذکور کتاب و کتابخوانی را لازمه تقویت روح انسان خواند و گفت: وجود فضاهای مجازی در کاهش مطالعه تاثیرگذار است.

علی قنبرپور برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های کتابخوانی را سبب تشویق دانش‌آموزان برای مطالعه دانست و اذعان کرد: کانون پرورش فکری با توجه به امکانات موجود ظرفیت‌های خوبی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای دانش‌آموزان دارد.

به گفته وی 55 هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در ناحیه یک آموزش و پرورش ناحیه تحصیل می‌کنند.

* کتابخانه‌های خانگی راه‌اندازی شود

استاد دانشگاه علمی کاربردی گیلان نیز در مراسم اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدرسه‌های رشت اظهار کرد: دانش‌آموزان در مدرسه‌ها با وجود کتابخانه‌ها دیگر احساس غربت نمی‌کنند.

حسین متقی‌طلب افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از خانه‌ها آغاز شود و راه‌اندازی کتابخانه‌های خانگی در این زمینه تاثیرگذار است.

بهناز گوهری مدیر مدرسه ابتدایی دخترانه شهید خیرالله کرمی نیز در مراسم مذکور گفت: برای توزیع مجله‌های فرهنگی در مدرسه‌ها با والدین مشکل داریم و برطرف شدن این امر نیازمند برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه والدین از طرف کارشناسان کانون پرورش فکری است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور بالغ بر 60 جلد کتاب‌های منتشر شده کانون پرورش فکری از طرف معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری و مرجع صدور تاییدیه بهداشتی دامپزشکی گیلان به کتابخانه‌های مدرسه‌های رشت اهدا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول