اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باز باران می‏زند بر بام خانه . . .

دماوند با آمادگی کامل از فصل سرما استقبال می‏کند

خبرگزاری فارس: در حالی که بارش نزولات آسمانی در شرق استان تهران در این روزها شدت گرفته است، شهرستان دماوند با آمادگی کامل از فصل سرما استقبال می‏کند.

دماوند با آمادگی کامل از فصل سرما استقبال می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند گفت: با توجه به پیش‌‏بینی‏‌ها و هماهنگی‏های انجام شده، همه دستگاه‏ها آمادگی کامل برای آغاز فصل سرما و مقابله با بحران‏های احتمالی دارند.

علی‏رضا قاسمی‏‌فرزاد افزود: جلسات مدیریت بحران با موضوع ایجاد آمادگی لازم در فصل سرما از مهر ماه سال‏جاری آغاز شده است و گزارش‏هایی که توسط مسئولان دستگاه‏ها ارائه شده، حکایت از آمادگی برای مقابله با بحران‏های احتمالی در این فصل دارد.

وی شرایط اقلیمی و موقعیت شهرستان دماوند را به علت وجود دو محور اصلی هراز و فیروزکوه که راه ارتباطی به شمال کشور است، بسیار ویژه ارزیابی کرد.

فرماندار دماوند اظهار داشت: این دو محور از شریان‏های اصلی و مهم کشور هستند که به علت شرایط اقلیمی در فصل زمستان، بعضاً شاهد بروز مشکلاتی در آنها هستیم و باید با استفاده از تجربیات گذشته و هماهنگی لازم، این مشکلات را به حداقل برسانیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران، علاوه بر پیش‏بینی بحران‏های طبیعی باید آمادگی خود را برای مقابله با بروز مشکلات دور از ذهن نیز حفظ کرد؛ چراکه امکان دارد حوادثی رخ دهد که تا به حال نظیر آن اتفاق نیفتاده و می‏تواند باعث غافل‏گیری مسئولان و ایجاد مشکل شود.

قاسمی‌‏فرزاد به نزدیک شدن فصل سرما و آغاز بارش‏های زمستانی در محدوده شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: شهرستان دماوند اساساً مستعد بارش سنگین برف است که می‏تواند مخصوصاً در مسیرهای هراز و فیروزکوه مشکلاتی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: باید با همکاری همه دستگاه‏ها به خوبی این موضوعات مدیریت شود تا از ایجاد بحران جلوگیری به عمل آید.

قاسمی‌‏فرزاد از کمک‏های کم‏‌نظیر ستاد مدیریت بحران کشور در اختصاص تجهیزات امداد و نجات به شهرستان دماوند تقدیر کرد.

فرماندار شهرستان دماوند از لای‏روبی نهرها، دپوی نمک و ذخیره سوخت، ایجاد ستاد برف‏روبی در شهرداری‏ها، آمادگی برای اسکان اضطراری و تعمیر ماشین‌‏آلات برف‏‌روب به عنوان دیگر اقدامات دستگاه‏های اجرایی به منظور مقابله با بحران‏های احتمالی در فصل سرما خبر داد.

انتهای پیام/2568/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول