اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کشاورز اسلامشهری

برداشت زعفران در اسلامشهر انجام شد

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از علاقمندان به طبیعت و کشاورزی، محصول زعفران در اسلامشهر برداشت شد.

برداشت زعفران در اسلامشهر انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، صبح امروز همزمان با طلوع آفتاب، گل‌های رنگین گیاه زعفران که در توسط مبتکر اسلامشهری در قطعه زمینی در روستای فیروز‌بهرام کشت شده بود، چیده شد.

در سحرگاه امروز و همزمان با لحظاتی که شب تیره رخت سیاه خود را بر می‌چید و اشعه‌های نورانی خورشید از پشت ابرها چهره‌نمایی می‌نمود، جمعی از کشاورزان و افراد علاقمند به کشاورزی و طبیعت با حضور خود محل باغ حمید قوام در روستای فیروز بهرام، با دنیایی شور و شوق گل‌های رنگین زعفران را که از دل خاک سر بر آورده بودند، چیدند.

حمید قوامی کشاورز و مبتکر اسلامشهری که تاکنون چندین اختراع در زمینه‌های مختلف به ثبت رسانده، در کنار پرداختن به کارها و تولیدات خود، در قطعه زمینی به وسعت 500 متر مربع اقدام به کاشت پیاز زعفران کرده و امروز حاصل تلاش‌های خود را با به بار نشستن گل‌های زعفران، مشاهده کرد.

حمید قوامی امروز طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: به دلیل علاقمندی به کارهای طبیعی در زمینه‌های مختلف این بار تصمیم گرفتم که گیاه زعفران که مختص مناطق شمالی استان خراسان می‌باشد را در این منطقه از شهرستان اسلامشهر کشت نمایم.

وی افزود: سه سال پیش برای آزمایش در زمینی به وسعت 50 متر مربع اقدام به کاشت پیاز زعفران کردم که بعد از سپری شدن دو سال این بار در زمینی به وسعت نیم هکتار پیاز زعفران را کشت کرده‌ام و تصمیم دارم که تا نسبت به گسترش کاشت این گیاه اقدام کنم.

قوامی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال قریب به 5/1 کیلوگرم زعفران از این زمین برداشت نمایم.

*اقلیم اسلامشهر استعداد کاشت زعفران را دارد

علی عابدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: گیاه زعفران از جمله گیاهانی است‌ که به آب کمی در زمان کشت نیاز دارد و اقلیم شهرستان اسلامشهر با توجه به شرایط  آب و هوایی زمینه‌ و استعداد لازم برای پرورش گیاه زعفران را دارد.

وی افزود: در اراضی که کشاورزان با مشکل کمبود آب کشاورزی برای کشت غلات و ذرت مواجه می‌باشند، در چند نقطه از شهرستان اسلامشهر برخی کشاورزان اقدام به کشت گیاه زعفران نموده‌اند که تا کنون قریب به 5 هکتار از اراضی کشاورزی که به صورت بایر مانده بود به زیر کشت زعفران رفته است.

عابد افزود: از 4-5 سال گذشته به طور آزمایشی کاشت گیاه زعفران صورت گرفته و نتیجه تحقیقات به عمل آمده، بیانگر این مطلب است که اقلیم شهرستان اسلامشهر شرایط و استعداد کاشت این محصول گرانقدر را دارد که باید برای افزایش تولید آن برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی شده‌ای صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر تصریح کرد: تا کنون در روستاهای علی‌آباد قاجار، ترشبنه، ده عباس و نظام آباد گیاه زعفران کاشته شده و چندین نوبت نیز از آنها گل زعفران برداشت شده است.

انتهای پیام/64002/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول