اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مناطق دو زبانه

سال تحصیلی اول ابتدایی از 15 شهریور آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده در مناطق دوزبانه مقاطع ابتدایی از 15 شهریور آغاز می‌شود و ما از طریق شبکه‌های مختلف سعی می‌کنیم آموزش‌ها در این حوزه را تقویت کنیم.

سال تحصیلی اول ابتدایی از 15 شهریور آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرشته حشمتیان در نشست با اعضای کانون‌های خانواده در اردبیل اظهار داشت: دانش‌آموزان در مناطق دو زبانه فعالیت‌های آموزشی خود را از 15 شهریور آغاز می‌کنند و تا 15 مهر ماه این آموزش‌های مضاعف مد نظر و مورد پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی مراکز پیش دبستانی فعالیت ندارند، افزود: بر اساس مصوبه مجلس استخدام نیروهای فعال در مراکز پیش‌دبستانی در دستور کار قرار گرفته و قرار است با برنامه‌ریزی منسجم این کار در قالب آزمون عمومی اجرا شود.

این مسئول اظهار داشت: ما امروز گرفتار کاهش جمعیت و از بین رفتن برخی آیین‌ها نظیر صله ‌ارحام و روابط عاطفی در بین خانواده‌ها هستیم و امیدواریم با از بین رفتن فرهنگ غلط تک فرزندی این آسیب‌ها از بین برود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در حادثه اخیر بروجن چندین دانش‌آموز تک فرزند جان باخته بودند که این حادثه به قدری غم‌انگیز بود که شایسته است خانواده‌ها در سبک زندگی خود اقدامات لازم را انجام دهد.

حشمتیان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 500 شبکه بیگانه در مقابله با اهداف نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: هدف دشمن اگر در گذشته شکاف نسل‌ها بود امروز شکاف اعضای خانواده در دستور کار آنها قرار گرفته و اولیا و مربیان می‌توانند در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های ممتاز ورود پیشگیرانه داشته باشند.

وی ضرورت شناسایی نخبگان در این حوزه و تشکیل گروه‌های مشورتی و نخبه مدارس را ضروری اعلام کرد و گفت: امروز برخی‌ها سعی می‌کنند به نظام خانواده به گونه‌ای القا کنند تک فرزندی یک مزیت است در حالی که بر اساس فرمایش اخیر مقام معظم رهبری و در ازدیاد نسل‌ها باید به امر زاد و ولد معقول توجه کنیم.

دفاع از کارنامه دولت رفتار مغرضانه را تعدیل می‌کند

حشمتیان خطاب به مدیران و مسئولان بیان داشت: توقع می‌رود در سال پایانی دولت به گونه‌ای عملکردها و اقدامات انجام شده را انعکاس دهیم تا برخی نارسایی‌ها و حتی رفتارهای مغرضانه در قبال دولت تعدیل شود.

این مسئول، سخت‌کوشی را شایسته‌ترین کارنامه دولت در هفت سال گذشته اعلام کرد و افزود: این نهایت بی‌انصافی است که دولت خدمتگزار و صادقانه نهم و دهم را به برخی رفتارهای تبعیض‌آمیز متهم کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه خواستار مستند‌سازی فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و دستاوردهای این حوزه شد.

وی بیان داشت: اگر بتوانیم با قدم و قلم خود کارهای انجام شده در مجموعه آموزش و پرورش را شایسته و حقیقی انعکاس داده و آنها را مستندسازی کنیم به یقین موفق خواهیم بود.

حشمتیان به جایگاه همسران مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در تحمل بسیاری از سختی‌ها و گرفتاری‌ها اشاره کرد و افزود: دبیرخانه انتخاب خانواده موفق دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و ما برای چهارمین سال در هفته خانواده قدردان این زحمات بودیم.

این مسئول به حساسیت‌های صدور مجوز برای مراکز پیش‌دبستانی غیر دولتی اشاره کرد و متذکر شد: در صدور این مجوزها استان‌ها شاخصه‌های تعیین شده را مد نظر قرار دادند تا افراد صلاحیت‌دار بتوانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

مشاور وزیر در امور خانواده با انتقاد از واگذاری برخی از مجوزها در حوزه مراکز پیش‌دبستانی به مجموعه‌های ثانویه اذعان داشت: قطعاً با موسسینی که مجوز خود را به دیگران واگذار کنند برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/62002/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول