اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان سمنان:

خانواده‏ها آماج حملات فرهنگی دشمن هستند

خبرگزاری فارس: معاون سپاه حضرت قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان گفت: خانواده‏ها، جوانان و زنان آماج حملات فرهنگی دشمن هستند و باید مقابل این تهاجم واکسینه شوند.

خانواده‏ها آماج حملات فرهنگی دشمن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا رجبی عصر امروز در کارگاه آموزش تحکیم بنیاد خانواده که با حضور بیش از 50 نفر از بانوان بسیجی شهرستان سمنان در کانون جوانان بسیج این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ مهم‏ترین رکن جامعه است، افزود: سایر نظام‏های سیاسی، اقتصادی و امنیتی در جامعه متأثر از فرهنگ است.

وی ادامه داد: هر کدام از ارکان جامعه اگر با فرهنگ تطبیق نداشته باشد، جامعه در آن بخش دچار اضطراب خواهد شد؛ بنابراین موضوع فرهنگ بسیار مهم بوده و اگر جامعه‏ای هویت مستقل فرهنگی نداشته باشد، در حقیقت فاقد استقلال است.

معاون سپاه حضرت قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان ضمن برشماری ابعاد سلطه و استعمار دشمنان در ادوار مختلف تاریخ اظهار داشت: استعمار قدیمی مبتنی بر حضور نظامی در سده‏های قبل بیشتر بود؛ اما به مرور استعمار اقتصادی و سیاسی که استعمار نوین بود، جایگزین استعمار قدیمی شد.

وی با بیان اینکه استعمار فرهنگی استعمار فرانوین است، اضافه کرد: استعمار با پرورش نخبگان کشورهای هدف و وابسته کردن آنان به نظام فرهنگی غربی، در حقیقت کارگزاران کشورهای هدف را در اختیار می‏گیرد و بدون حضور نظامی و حتی سیاسی، آن کشورها را اداره می‏کند.

رجبی گفت: فرهنگ مجموعه اعتقادات، باورها، رسوم و سبک زندگی است و اگر جامعه در حوزه فرهنگ دچار بحران شود، در حقیقت هویت خود را از دست می‏دهد و توانایی و انگیزه‏ ایستادگی و پیشرفت را از دست خواهد داد.

معاون سپاه حضرت قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان افزود: خانواده در عمق‏بخشی به فرهنگ جامعه نقشی اساسی دارد؛ بنابراین، دشمن در رأس حملات فرهنگی خود به جامعه و به خصوص زنان هجوم می‏آورد.

وی بیان داشت: زنان و مادران، مربیان جامعه هستند و نقش تربیتی بانوان و اثرگذاری آنان بر افراد جامعه غیرقابل انکار است؛ اگر این نقش به صورت حقیقی و مبتنی بر فرهنگ جامعه ایفا شود، افراد جامعه برابر هجوم فرهنگی دشمنان یا عناصر خارجی مقاومت خواهند کرد.

رجبی تصریح کرد: هجوم به ارزش‏های خانواده از قبیل رفتار همسری و ارتباط متقابل زن و شوهر، ایجاد اختلافات بین خانواده، ایجاد بی‏اعتمادی بین اعضای خانواده، عرفی‏سازی روابط غیراصولی و نظایر آن موجب آسیب به بنیان خانواده می‏شود و طبیعتاً این خانواده قابلیت تربیتی و مدیریتی خود را از دست خواهد داد.

معاون سپاه حضرت قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان راه مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده را رجوع به احکام نورانی اسلام عنوان کرد و افزود: اگر زن و مرد رفتار غریزی و جنسی خود را کنترل کنند و پایبند به اصول اخلاقی و دینی در رفتار فردی و خانوادگی خود باشند، نسبت به هم وابستگی بیشتری خواهند یافت.

رجبی اضافه کرد: طبیعتاً روابط منطقی و انسانی توأم با محبت اعضای خانواده موجب بیمه و واکسینه‏ شدن افراد خانواده برابر هجوم فرهنگی دشمن می‏شود.

انتهای پیام/2249/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول