اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد

ضرورت ایجاد کانون پرسمان دانش‌آموزی در مناطق مختلف

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کانون‌های پرسمان دانش‌آموزی باید در تمام مناطق آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی شکل گیرد تا شاهد پاسخگویی به تمام سئوالات قشر جوان و نوجوان باشیم.

ضرورت ایجاد کانون پرسمان دانش‌آموزی در مناطق مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی که با حضور اعضای این شورا و همچنین اعضای شورای شهرستان سلماس در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: آموزش و پرورش به دلیل موقعیت خاص خود در جامعه باید متولی اجرای طرح‌های ابتکاری در حوزه جوانان و نوجوانان باشد.

وی افزود: در مباحث علمی و فرهنگی باید بیش از کمیت به کیفیت توجه شده و به این ترتیب دانش‌آموزان را برای حضور در چنین برنامه‌هایی تشویق کنیم تا بازدهی خوبی از برنامه‌های اجرایی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخشی از سخنان خود با اشاره به لزوم ارائه طرح‌های شهرستانی در شوراهای آموزش و پرورش اضافه کرد: ارائه این گونه طرح‌ها موجب تقویت آموزش و پرورش در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود و به این ترتیب می‌توان آینده دانش‌آموزان را نیز روشن و پربار دید.

وی با تاکید بر این امر که نباید از اجرای طرح‌های متنوع جوان‌پسند در مدارس و مراکز آموزشی غفلت شود، گفت: یکی از برنامه‌هایی که آموزش و پرورش می‌تواند متولی اجرای آن باشد طرح ایجاد کانون‌های پرسمان در مدارس و مراکز آموزشی است که از این طریق می‌توان تمام پاسخ‌ها و درخواست‌های دانش‌آموزان را پاسخ داد.

رئیس شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ادامه خاطرنشان کرد: مصوبات شوراهای آموزش و پرورش نباید معطوف به برنامه‌های کشوری باشد چراکه این نهاد یکی از سازمان‌های مرتبط با آینده‌سازان جامعه بوده و باید خود به عنوان ارائه‌دهنده طرح‌های نو و ابتکاری شناخته شود.

جلال‌زاده با دعوت از تمام نهادهای دولتی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های آموزش و پرورش تاکید کرد: هر کمکی که به آموزش و پرورش انجام گیرد نوعی کمک به آینده جامعه و حرکت در مسیر رشد و ترقی مملکت محسوب می‌شود، بنابراین باید تمام نهادهای دولتی و غیردولتی به فکر همکاری دوشادوش با این نهاد باشند.

وی استعدادیابی را امری مهم برای مدارس به ویژه در امورات ورزشی دانست و ابراز داشت: در صورتی که استعدادیابی در مدارس و آموزشگاه‌ها به طور صحیح انجام شود در آینده جوانان مستعد و دارای سابقه بسیاری تحویل جامعه خواهند شد و به این ترتیب می‌توان آبادانی جامعه را رقم زد.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان اظهار داشت: شناسایی و تربیت نخبگان بخش‌های مختلف در مدارس باید جزو اولویت‌ها باشد چراکه نخبه‌پروری بخش اصلی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در تمام سطوح شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ 61003/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول