اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین مهلت دریافت شماره اقتصادی تا سی‌ام آبان ماه

5000 مؤدی در قم شماره اقتصادی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به دریافت شماره اقتصادی از سوی 5 هزار و 585 نفر مؤدی قمی گفت: مؤدیان تا سی‌ام آبان فرصت دارند برای دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند.

5000 مؤدی در قم شماره اقتصادی دریافت کردند

سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت شماره اقتصادی اظهار کرد: مؤدیان مالیاتی اشخاص حقیقی برای استفاده از معافیت قانونی ماده 101، پذیرش اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 90 و پذیرش تفاهم‌نامه مکلف هستند برای دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: دریافت نکردن شماره اقتصادی توسط اعضای اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی سبب عدم پذیرش مالیات خوداظهاری آنها می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به آمار تعداد مؤدیان دریافت‌کننده شماره اقتصادی گفت: 38 هزار و 757 اظهارنامه تحویل اداره‌کل امور مالیاتی شده که از این تعداد 5 هزار و 585 مؤدی مالیاتی تا 22 آبان برای دریافت شماره اقتصادی اقدام کردند.

وی به مزایای شماره اقتصادی اشاره کرد و افزود: این شماره در فعالیت‌های اقتصادی مؤدیان مانند خرید و فروش درج می‌شود.

حسنی خاطر نشان کرد: افرادی که موفق به دریافت شماره اقتصادی نشوند از تفاهم مالیات خوداظهاری خارج شده و نمی‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی عنوان داشت: شماره اقتصادی پیش‌زمینه‌ای برای اجرای طرح جامع مالیاتی بوده که بر اساس آن تمام فعالان اقتصادی، شماره اقتصادی دریافت کرده و در هر نقطه ایران با این شماره اقتصادی کار می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم یادآور شد: بر اساس شماره‌های اقتصادی پرونده‌های مالیاتی مؤدیان با توجه به فعالیت‌های آنها رسیدگی شده و به‌روزرسانی می‌شود.

وی با تاکید بر اخذ شماره اقتصادی از سوی فعالان اقتصادی از جمله اشخاص حقوقی گفت: افراد متقاضی باید شماره اقتصادی خود را حداکثر تا سی‌ام آبان 91 از طریق سامانه صدور شماره اقتصادی به آدرس www.gov.tax.ir دریافت کنند.

حسنی یادآور شد: بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور این مهلت به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

انتهای پیام/78003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول