اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد

تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی در کردستان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی به منظور حمایت از اقتصاد خانواده‌ها در این استان خبر داد.

تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی در کردستان

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در قالب این قرارگاه، تسهیلات بدون بهره به افرادی که بستر ایجاد مشاغل زودبازده در خانه و یا محل خود فراهم کنند، اعطا می‌شود.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، سپاه بر اساس درک شرایط موجود و وضعیت اقتصاد مردم این استان وارد این موضوع شده است و افرادی که بتوانند با همت و تلاش زمینه‌ای برای رشد اقتصادی و معیشت زندگی خویش را فراهم کنند از تسهیلات قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال برای این بحث نزدیک به 2 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که تاکنون حرکت‌های قابل‌توجهی در این راستا انجام شده است.

سردار رجبی هر خانه یک کارخانه را شعار اصلی قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه بیت‌المقدس خواند و تصریح کرد: مجموعه طرح‌ها و تولیداتی که به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند در اولویت این قرارگاه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از طریق پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در اقصی نقاط استان عرصه‌یابی و بستریابی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در این پایگاه‌ها افراد و خانواده‌های علاقه‌مند و مستعد شناسایی و به قرارگاه جهاد اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان افزود: مناطق محروم و روستاهای کم‌برخوردار در اجرای این طرح از اولویت اول برخوردار هستند.

رجبی گفت: قرارگاه جهاد اقتصادی به پرورش قارچ، مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، پرورش ماهی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی مواد غذایی کشت توت‌فرنگی و در مجموع به شغل‌هایی که با فرهنگ این منطقه تناسب دارد، تسهیلات بدون بهره اعطا می‌کند تا بلکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی در جامعه را نهادینه کنیم.

وی با انتقاد از اعطای برخی وام‌های کلان به افرادی که بعد از دریافت تسهیلات آن را در جاهایی دیگر هزینه می‌کند، تاکید کرد ما به جای اینکه به یک نفر میلیاردها تومان تسهیلات بدهیم، خانوارهای زیادی را صاحب شغل خواهیم کرد و در نهایت سطح درآمدی و معیشتی آنان بالا می‌رود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: اگر چه توانمان در اعطای تسهیلات محدود است اما باورمان بلند است و همین موضوع سبب می‌شود تا به اهداف پیش‌بینی شده در تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی در سپاه برسیم.

وی در پایان از مردم استان و به ویژه افراد علاقمند به کار و تلاش در مجموعه‌های کوچک و زودبازده خواست تا ضمن معرفی طرح‌های خویش از تسهیلات قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه بیت‌المقدس کردستان بهره‌مند شوند و زمینه ارتقای سطح معیشت خانواده خویش را تسهیل نمایند.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول