اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد

راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در خراسان‌شمالی را از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد.

راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در خراسان‌شمالی

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: سرویس‌های بهداشتی و آلاچیق‌ها در روستاهای هدف گردشگری این استان به عنوان یک زیرساخت محسوب می‌شود که در سنوات گذشته با پیگیری‌های این اداره کل احداث و در طول سال نیز برای استفاده گردشگران فعال است.

وی با بیان اینکه صرفاً چند مورد از این سرویس‌ها از جمله در پلمیس اسفراین و رباط قره‌بیل به خاطر وجود مشکلاتی راه‌اندازی نشده است، تصریح کرد: با رفع مشکلات این سرویس‌ها از جمله رمپ‌های ورودی، این فضاها برای استفاده مسافران آماده خواهد شد.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در خراسان‌شمالی را از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری و ترغیب گردشگران برای سفر به خراسان‌شمالی، راه‌اندازی موزه تخصصی مثل موزه برق، موزه آب، موزه فرش و موزه صلح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، گفت: به همین منظور به زودی موزه بلدیه در بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این موزه یک‌هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: این موزه با رویکرد ارائه تصاویر از اسناد و مدارک مربوط به بلدیه بجنورد و سایر شهرها خواهد بود.

کاظمی با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی با وجود دارا بودن ظرفیت‌های بالای گردشگری برای بخشی از هم‌وطنان ناشناخته مانده است، گفت: بنا بوده تا اردیبهشت امسال تورگردانان کشور به این استان سفر و با مواهب طبیعی و گردشگری استان آشنا شوند، که به خاطر مشکلاتی برگزار نشد.

وی در عین حال از برنامه‌ریزی برای حضور تیم‌های خبری در استان به ویژه در حوزه گردشگری برای انعکاس این ظرفیت‌ها در سال جاری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی انتشار کتاب‌های مختلف مثل کشتی باچوخه، اطلس طبیعت‌گردی، موسیقی مقامی و کاوش‌های باستان‌شناسی شهر بلقیس را از برنامه های این اداره کل با هدف معرفی ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف خواند.

خراسان‌شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول