اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان خبر داد

انتخاب 60 روستای هدف گردشگری گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از انتخاب 60 روستای هدف گردشگری استان خبر داد.

انتخاب 60 روستای هدف گردشگری گیلان

سید عیسی مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به همکاری‌های اداره امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با بسیج دانشجویی در موضوع اردوهای جهادی، اظهار کرد: اردوهای جهادی عامل نمایان شدن بسیاری از زوایای پنهان و مشکلات برای مسئولان ذی‌ربط شده است.

وی افزود: دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی بسیاری از زوایای پنهان را شناختند و برای برطرف کردن آن تلاش کردند.

این مسئول، اردوهای جهادی را جایگزین خوبی برای جهاد سازندگی که در ابتدای انقلاب با دستور امام خمینی (ره) تاسیس شده بود دانست و ابراز کرد: به لحاظ اعتباری تا جایی که توانستیم به بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی کمک کردیم.

وی به برخی از فعالیت‌های عمرانی بسیج دانشجویی در قالب اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادگر بسیجی در ساخت پل‌های کوچک و کارهای عمرانی تاثیرگذار در روستاها فعالیت داشتند.

مهدوی با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی نیز کارهای خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزش مسایل دینی از برنامه‌های اجرا شده در اردوهای جهادی امسال بود.

وی به کمک 300 میلیون تومانی امور روستایی و عشایری استانداری گیلان به بسیج دانشجویی در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با این اعتبارات کارهای عمرانی بسیاری مانند ساخت پل در شولم فومن، آبرسانی به روستای اشکورات و ... انجام شده است.

به گفته این مسئول، باید برای شناسایی نقاط محروم با بسیج دانشجویی هماهنگی زیادتری صورت گیرد تا تأثیر کارها بیشتر شود.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان، برطرف شدن مشکلات مردم مناطق محروم کشور را دغدغه مقام معظم رهبری نامید و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با همکاری بسیج دانشجویی فعالیت‌های خود را در این بخش گسترش دهیم.

وی به برخی از فعالیت‌های اداره امور روستایی و عشایری استانداری گیلان اشاره کرد و افزود: این اداره تمام فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی درون روستاها را پیگیری می‌کند.

مهدوی، مدیریت روستاها و دهیاری‌ها را از وظایف اداره مذکور دانست و ابراز کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در روستاها در حال اجراست.

وی درباره برخی از پروژه‌های عمرانی در روستاها خاطرنشان کرد: ساماندهی آرامستان‌ها، نگه‌داری مساجد، ایجاد بوستان‌های روستایی و معابر از وظایف امور روستایی است.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان ساماندهی وضعیت پسماند روستایی را از برنامه‌های مهم و در حال اجرا دانست و ابراز کرد: ارتقای کمی و کیفی مدیریت روستایی، ایجاد بوستان‌ها برای افزایش شور و نشاط در روستاها و توسعه گردشگری در روستاها از برنامه‌های مهم است.

وی با بیان اینکه 60 روستای گیلان هدف گردشگری انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: تبیین ماده 196 برنامه پنجم توسعه و ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها از برنامه‌های در دست اجراست.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول