به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم سحرخیز صبح امروز در گردهمایی مدیران مجتمعهای آموزشی و پرورشی استان کرمان اظهار داشت: معلمان باید دارای سه صلاحیت اعتقادی و اخلاقی، تخصصی و حرفهای باشند تا بتوانند با به کارگیری عناصر امر تعلیم و تربیت، شاهد وقوع یک انقلاب در این حیطه باشیم.
وی بیان داشت: نگاه ما در سند تحول بنیادین به یک مدیر نگاه به رهبر آموزشی است که باید با تجربهترین، باسوادترین و آگاهترین فرد باشد.
سحرخیز عنوان کرد: رهبر آموزشی علاوه بر اشراف به قوانین و مقررات هر دوره باید نگاه کلان تربیتی، آموزشی و آشنایی با فرآیندهای یاددهی و یادگیری داشته باشد.
وی افزود: مدیران مجتمعهای آموزشی روستایی باید با فرهنگها آشنا باشند و بدانند که در روستا برای موفقیت آموزشی ناگزیر به شناخت اقلیم و فرهنگ آن منطقه هستیم.
سحرخیز تصریح کرد: با این کار میتوان پایگاه اجتماعی مدیر را ارتقا بخشید و نقش خود را به درستی ایفا کنید.
وی گفت: توانمندسازی معلمان در سایه توجه به تشکیل گروههای آموزشی، کارگاههای آموزشی و استفاده از آموزشهای نوین است و این موارد حرف اول را میزنند.
سحرخیز اظهار داشت: رهبران آموزشی باید دانشآموزان را به اندیشیدن و انتخاب دادهها راهنمایی کنند.
راهاندازی 70 تا 100 کارگاه فناوری در واحدهای آموزشی کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این گردهمایی بیان داشت: مجتمعهای آموزشی و پرورشی نیز باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنند.
ابراهیم شیخبهایی با اشاره به دریافت سهمیه 70 تا 100 موردی برای راهاندازی کارگاههای فناوری ابراز داشت: در نظر داریم تا این سهمیه را به طور ویژه به مجتمعهای آموزشی بدهیم.
وی عنوان کرد: با راهاندازی کارگاههای فناوری در مجتمعهای آموزشی، مجموعههای زیادی را میتوانند زیر پوشش قرار دهند.
انتهای پیام/ی/ژ1001