اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

ضرورت آشنایی مدیران مجتمع‌های آموزشی با فرهنگ‌ها

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مجتمع‌های آموزشی روستایی باید با فرهنگ‌ها آشنا باشند و بدانند که در روستا برای موفقیت آموزشی ناگزیر به شناخت اقیلم و فرهنگ آن منطقه هستیم.

ضرورت آشنایی مدیران مجتمع‌های آموزشی با فرهنگ‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم سحرخیز صبح امروز در گردهمایی مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی استان کرمان اظهار داشت: معلمان باید دارای سه صلاحیت اعتقادی و اخلاقی، تخصصی و حرفه‌ای باشند تا بتوانند با به کارگیری عناصر امر تعلیم و تربیت، شاهد وقوع یک انقلاب در این حیطه باشیم.

وی بیان داشت: نگاه ما در سند تحول بنیادین به یک مدیر نگاه به رهبر آموزشی است که باید با تجربه‌ترین، باسواد‌ترین و آگاه‌ترین فرد باشد.

سحرخیز عنوان کرد: رهبر آموزشی علاوه بر اشراف به قوانین و مقررات هر دوره باید نگاه کلان تربیتی، آموزشی و آشنایی با فرآیند‌های یاددهی و یادگیری داشته باشد.

وی افزود: مدیران مجتمع‌های آموزشی روستایی باید با فرهنگ‌ها آشنا باشند و بدانند که در روستا برای موفقیت آموزشی ناگزیر به شناخت اقلیم و فرهنگ آن منطقه هستیم.

سحرخیز تصریح کرد: با این کار می‌توان پایگاه اجتماعی مدیر را ارتقا بخشید و نقش خود را به درستی ایفا کنید.

وی گفت: توانمندسازی معلمان در سایه توجه به تشکیل گروه‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و استفاده از آموزش‌های نوین است و این موارد حرف اول را می‌زنند.

سحرخیز اظهار داشت: رهبران آموزشی باید دانش‌آموزان را به اندیشیدن و انتخاب داده‌ها راهنمایی کنند.

 

راه‌اندازی‌ 70 تا 100 ‌کارگاه‌ فناوری در واحدهای آموزشی کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این گردهمایی بیان داشت: مجتمع‌های آموزشی و پرورشی نیز باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنند.

ابراهیم شیخ‌بهایی با اشاره به دریافت سهمیه 70 تا 100 موردی برای راه‌اندازی کارگاه‌های فناوری ابراز داشت: در نظر داریم تا این سهمیه را به طور ویژه به مجتمع‌های آموزشی بدهیم.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی کارگاه‌های فناوری در مجتمع‌های آموزشی، مجموعه‌های زیادی را می‌توانند زیر پوشش قرار دهند.

انتهای پیام/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول