اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

دامپزشکی قلعه‌گنج ظرفیت مشارکت با بخش خصوصی را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج گفت: قلعه‌گنج با توجه به آمار بالای دام ظرفیت راه‌اندازی بخش خصوصی دامپزشکی را دارد.

دامپزشکی قلعه‌گنج ظرفیت مشارکت با بخش خصوصی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج ایوب فلاحی صبح امروز در حاشیه بازدید از داروخانه  و درمانگاه دامپزشکی قلعه‌گنج با بیان اینکه 95 درصد مردم در قلعه‌گنج دام دارند، اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت راه‌اندازی بخش خصوصی دامپزشکی را دارد.

وی با تقدیر از مسئولان شبکه دامپزشکی این شهرستان و اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان به دلیل فراهم کردن و پیگیری راه‌اندازی بخش خصوصی دامپزشکی در این شهرستان تصریح کرد: قلعه‌گنج در زمینه دامپروری توانایی بالایی دارد که باید به آن توجه شود.

فرشید چمک سرپرست شبکه دامپزشکی قلعه‌گنج نیز با اشاره به اینکه تمام خدمات دامپزشکی از زمان راه‌اندازی در محل شبکه دامپزشکی انجام می‌شد، بیان داشت: با راه‌اندازی این مرکز بخش خصوصی خدمات درمانی به آن واگذار می‌شود.

* پوشش 16 هزار دام جیرفت در طرح مبارزه با انگل‌ها

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان جیرفت گفت: طرح مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی دام در روستاهای این شهرستان آغاز و بیش از 16 هزار رأس دام زیر پوشش آن قرار می‌گیرند.

سجاد حسینی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به آغاز طرح مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی دام در روستاهای سه بخش شهرستان جیرفت اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود در این طرح بیش از 16 هزار رأس دام سبک و سنگین زیر پوشش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این طرح در روستاهای بخش جبالبارز، ساردوئیه و بخش مرکزی جیرفت اجرا می‌شود، تصریح کرد: انگل‌ها سالانه میلیون‌ها ریال خسارت به دامداران وارد می‌کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی جیرفت با اشاره به اینکه انگل‌های خارجی دام موجب ایجاد خسارت به پوست، چرم و فرآورده‌های دامی و کاهش تولید گوشت می‌شود، بیان داشت: در همین راستا بیش از 40 هزار متر مربع جایگاه دام نیز سمپاشی می‌شود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه طرح مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی دام رایگان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح با خوراندن شربت انگلی و سمپاشی اماکن دامی با انگل‌ها مبارزه می‌‌شود.

انتهای پیام/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول