اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

تجهیز مناطق حاشیه جنگل در سمنان به امکانات اطفای حریق

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: دهیاری‏های روستاهای حاشیه جنگل در این استان به تجهیزات اطفای حریق مجهز شدند.

تجهیز مناطق حاشیه جنگل در سمنان به امکانات اطفای حریق

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد گفت: به منظور جلوگیری از آتش‏سوزی در جنگل‏ها و مراتع استان سمنان اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

وی آموزش چهره به چهره روستاییان حاشیه جنگل، آموزش دهیاران استان، تجهیز دهیاری‏های حاشیه جنگل به لوازم اولیه اطفای حریق و نصب تابلوهای هشدار در مناطق پرتردد جنگلی را از جمله این اقدامات برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان احداث دو پایگاه اطفای حریق در استان سمنان و تجهیز نسبی و نیز در دست احداث بودن یک واحد پایگاه اطفای حریق دیگر را از جمله اقدامات آمادگی برای مقابله با آتش‏سوزی ذکر کرد.

میرعماد افزود: متاسفانه یکی از عوامل تخریب جنگل‏ها و مراتع استان سمنان، آتش‏سوزی بوده که بیش از 99 درصد علت آن عوامل انسانی است.

وی از گردشگران خواست تا در بازدید از طبیعت به مسائل حفاظت جنگل و مراتع توجه کرده و در صورت بروز مشکل با شماره تلفن 09696 امداد جنگل و مراتع تماس بگیرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان دهیاران را ظرفیت مطلوب برای مدیریت در روستاها عنوان کرد و افزود: تاسیس دهیاری‏ها  از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و دهیاران باید طوری مدیریت کنند که مراتع و منابع طبیعی تخریب نشود و در این راستا، باید برنامه‏ریزی کارشناسی شده برای توجیه کشاورزان و بهره‏برداران داشته باشند.

میرعماد با بیان اینکه دهیاران باید در محافظت از منابع طبیعی آموزش‏های تخصصی را یاد بگیرند، افزود: دهیاران ظرفیت خوبی برای روستاها هستند و باید این ظرفیت با اجرای آموزش‏های مدون توسط منابع طبیعی تقویت شوند.

به گزارش فارس وسعت منابع طبیعی استان سمنان، 9 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این وسعت، 352 هزار هکتار را جنگل‏های استان تشکیل می‏دهد و 60 هزار هکتار آن در منطقه رویش خزری و بقیه در منطقه رویش ایرانی- تورانی قرار دارد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول