اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حاشیه‏نگاری فارس از اعزام راهیان نور

اینجا تا می‏بینی شوق حضور موج می‏زند

خبرگزاری فارس: نتوانستم ننویسم از این همه درک و شعور دانش‏آموزانی که جنگ را درک نکرده‌اند و شاید برخی از پدر و مادر‌های آنها نیز دوران دفاع مقدس را ندیده باشند.

اینجا تا می‏بینی شوق حضور موج می‏زند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، این همه اشتیاق برای چیست که دانش‏آموز 16 ساله را از خانه و کاشانه خود دور می‌سازد و او رنج سفر را به خود تحمیل می‌کند تا بیاید، به کجا؟ «مشهد شهیدان».

چرا از خواب و خوراک و گردش و تفریح خود می‌زنند تا چهار روز در سفری باشند که علی‌الظاهر هیچ منفعت مادی برای آنها ندارد.

و جواب این سوال از خود آنها شنیدنی‌تر است؛ وقتی می‌بینی از ساعت 5 صبح به اشتیاق رفتن در راه‌آهن آمده‌اند و با چشمانی گریان منتظرند تا زودتر راهی شوند، اشتیاق پرسش از آنها بیشتر می‌شود.

در کناری ایستادم و با یکی از دخترکان عفیف هم‌شهری به گفت‏وگو نشستم و سئوالی را که در ذهنم بود پرسیدم. او گفت: می‌خواهد با شهدا آشتی کند و از گناهان خود توبه کرده و دوباره متولد و تطهیر شود؛ آن هم در «مسلخ عشق و قربانگاه شهدا» تا مانند آنها از همه تعلقات آزاد شود و به خود حقیقی‌اش برسد.

و من بعد از این پاسخ با خود می‌اندیشیدم، واقعاً آیا دشمنان، معاندان و غافلان، این‌ها را نمی‌دانند یا می‌دانند و خود را به نفهمی زده‌اند یا اینکه تلاش می‌کنند شاید با اقدامات دشمنانه و شبهه‌افکن، تزلزلی در آحاد جامعه‌ به خصوص نسل جوان انقلاب رخ دهد و آنها برگردند.

آری! آنها روزنه امیدی را دنبال می‌کنند که سرابی بیش نیست و آن را هم برخی افراد نادان برایشان گشوده‌اند و با اقدامات و سخنان نابخردانه‌ خود دشمن را متوقع و نسبت به جوانان کشور ما طمّاع کرده‌اند.

اما... کور خوانده‌اند. این نوجوانان و جوانان با چشمانی باز و هوشیاری و بصیرتی که دارند نشان داده‌اند برابر تعدی، ظلم و دست‌درازی کوتاه نخواهند آمد؛ هر چند که جنگ و دفاع را درک نکرده باشند، اما به خوبی بر این امر واقفند که آنهایی که رفتند هیچ چشمداشت و طمعی به دنیا برای تصاحب مال و اموال، مقام و پست و شهرت نداشتند.

دانش‌آموزان ما با جان خود باور دارند که شهیدان فقط از سر اخلاص و معرفت برای دفاع از شرف، غیرت و حمیّت و ناموس میهن خویش به سوی جبهه‌ها شتافتند و مزد خود را نیز از حضرت دوست خواستند و به آن رسیدند.

این دانش‏آموزان پرشور و شعور با حضور عاشقانه‌ خود ثابت کردند، از آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی و والای انقلاب و اسلام خود ذره‌ای و کمتر از ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهند کرد و تا آخرین نفس از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‏کنند.

و همین موضوع است که استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل را به عصبانیت کشانده است و چقدر زیباست کلام امام روح‌الله(ره) که امروز در بند بند جان‌های مردم ایران اسلامی و جوانانش ظهور کرده و تجلی یافته که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

در میعادگاه شاهرود، در راه‌آهن و در ولوله‌ حضور دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مسئولان، چقدر حضور شهدا احساس می‌شد و من چقدر رشک بردم به شوق حضور دختران دانش‌آموز.

دلم تنگ می‌شود برای حضور، هنگام آتش و اسفند، اهتزاز پرچم‌های الوان ایران، «یا مهدی» و «یا زهرا» و نوای آهنگران که می‌خواند: «با نوای کاروان؛ بار بندید همرهان، این قافله عزم کرببلا دارد».

در انتها از شهدا می‌خواهیم تا همه ما را کمک کنند که بتوانیم در انتقال ارزش‌های ناب شهدا به نسل مشتاق جوان، رسالت خود را به نحوه احسن انجام دهیم.

================

حاشیه‏نگاری از: علی عامری

================

انتهای پیام/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول