اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از برگزاری کنسرت در دارالمؤمنین

کنسرت موسیقی با تبلیغ 13 آبان در قزوین/ 13 آبان هم در حاشیه کنسرت‌ها سیاه شد

خبرگزاری فارس: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تقویم امسال با روز عید غدیر مقارن شده که هر کدام نقطه عطفی در تاریخ اسلام و ایران هستند ولی نام 13 آبان در حاشیه تبلیغات سیاه یک کنسرت در قزوین نقش بسته است.

کنسرت موسیقی با تبلیغ 13 آبان در قزوین/ 13 آبان هم در حاشیه کنسرت‌ها سیاه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یوم‌الله 13 آبان یکی از روزهای درخشانی است که بر تارک تاریخ انقلاب اسلامی نورافشانی می‌کند، در این روز دشمن با توسل به سیاست کهنه خود دانش‌آموزان و دانشجویان را به خاک و خون کشید، به این امید واهی که شاید بتواند آنان را از مسیر انقلاب باز دارد.

13 آبان تو را خوب می‌شناسم، چراکه دانش‌آموزان وطنم در سال 57  صف به صف و با اراده آهنین، نماز عشق را به جماعت برپا کردند و دانشجویان وطنم به پیروی از پیر خمین دیوارهای پوشالی و بلند استکبار جهانی را فرو ریختند.

13 آبان ماه به دلیل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز است که از جایگاه خاصی برخوردار است، جایگاهی که امروز غرب را در برابر جمهوری اسلامی ایران ناتوان کرده است.

 

حال این سئوال مطرح است که تبیین فرهنگ استکبار ستیزی که امروز بیش از هر موضوعی در جامعه ضروری به نظر می‌رسد، تنها بر عهده بسیج و آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های مختلف در هفته بسیج دانش‌آموزی و برگزاری مراسم و راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان است، که به حق نیز در این سال‌ها به طور منظم و یکپارچه با همت تلاش‌گران این عرصه‌ها برگزار شده، یا اینکه تمام مسئولان فرهنگی نیز در فرهنگ‌سازی در زمینه استکبار ستیزی در جامعه نقش دارند.

با توجه به یوم‌الله 13 آبان روز استکبار ستیزی و مصادف بودن با عید غدیر خم در سطح شهر قزوین بنرهایی نصب شده بود با این عنوان که کنسرت موسیقی فریدون آسرایی امروز 13 آبان برگزار می‌شود، مگر 13 آبان یوم‌الله نیست که اینچنین در دارالمؤمنین نام عزیزش بر تبلیغات کنسرت‌هایی نقش بسته که چیزی به جز فرهنگ غربی را ترویج نمی‌دهد.

در نخستین ساعات نوروز سال 91 که مقام معظم رهبری راهبرد امسال را "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مطرح کردند، باز هم شعار برخی مسئولان شروع شد، ولی در عرصه فرهنگ تا چه میزان به تولید ملی اهمیت داده شده.

در حوزه فرهنگ، آیا باید یوم‌الله 13 آبان که انقلاب را به همه جهان صادر کرد و نمونه‌ای از فرهنگ ایرانی و اسلامی است به حاشیه رفته و جای آن را این کنسرت‌های غربی با این تبلیغات بگیرد.

فریدون آسرایی کیست؟

فریدون آسرایی کسی است که فعالیت موسیقی خود را از کانادا و هم‌زمان با دیگر خوانندگان خارج از مرزهای کشور آغاز کرد.

وی جزو نخستین خوانندگان خارج نشین بود که تصمیم گرفت به کشور بازگردد و از دنیای موسیقی خارج از کشور به فعالیت در چارچوب قوانیم فعلی کشور وارد عرصه موسیقی شود.

آلبوم اول این خواننده در خارج از کشور پخش و بازتاب‌های خاص خود را داشته است.

در اینجا این سئوال به ذهن متبادر می‌شود که آیا با برگزاری کنسرت موسیقی پاپ با حضور خواننده‌ای که در غرب رشد یافته، فرهنگ غدیر و استکبار ستیزی در جامعه نهادینه می‌شود که یقینا این اتفاق نخواهد افتاد، چراکه با موسیقی غربی نمی‌توان به علی شناسی و بصیرت و دشمن شناسی دست یافت.

در خصوص برگزاری این کنسرت و دیگر کنسرت‌هایی که در سال‌های اخیر در قزوین، دارالمؤمنین رواج یافته، با چند تن از شهروندان به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در زیر می‌خوانیم.

خانم کریمی که یک فرهنگی است به خبرنگار فارس می‌گوید: با توجه به شرایط و موقعیت خاص کشور مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی بیشتر باید حواسشان را جمع کنند و در اجرای برنامه‌های مناسبتی دقت و نظارت بهتری داشته باشند.

 

وی می‌افزاید: مسئولان می‌دانند که در برنامه‌های هنری با عنوان کنسرت موسیقی نه تنها نشانی از استکبار ستیزی نیست، بلکه نوعی کمک به استکبار و دامن زدن به تهاجم فرهنگی نیز نهادینه شده است.

یکی روحانی با بیان اینکه همه مسئولان باید در راستای فرهنگ ولایت‌پذیری و استکبار ستیزی گام بردارند به خبرنگار فارس اظهار می‌کند: شیوه‌های مختلفی برای فرهنگ‌سازی در زمینه ولایت‌مداری و استکبار ستیزی وجود دارد که هنر هم از آن بی‌نصیب نمانده است ولی هر نوع موسیقی که فرهنگ غرب را ترویج دهد و باورهای اعتقادی جوانان را تضعیف کند، نوعی لطمه زدن به بنیه معنوی است.

وی می‌افزاید: هنر آمیخته با فرهنگ غرب مورد قبول ما نیست، چراکه سبب جدایی قشر جوان از اسلام و قرآن می‌شود، بنابر این کنسرت موسیقی به ویژه با حضور خواننده‌ای که سال‌ها در خارج از کشور بوده منطقی نیست و به روز 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی خدشه وارد خواهد کرد.

 

یک کارشناس فرهنگی نیز در این زمینه به خبرنگار فارس می‌گوید: کنسرت موسیقی آن هم با حضور خواننده‌ای که در خارج از کشور بوده ممکن است ساز جدایی و تفرقه را در بر داشته باشد، چراکه هدف آن مقدس نیست.

وی ادامه می‌دهد: کنسرت موسیقی غربی را تأیید نمی‌کنم، چراکه هدفش مقدس نیست و در مسیر منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نمی‌باشد.

رعیتی یک فرهنگی نظر دیگری دارد که به خبرنگار فارس اذعان می‌کند: با توجه به شرایط کنونی انقلاب اسلامی و نیاز به هوشیاری در تمام زمینه‌ها به ویژه نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می‌طلبد که مسئولان هوشیارانه عمل کنند و در اجرای برنامه‌های فرهنگی دقت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح می‌کند: اجرای کنسرت موسیقی با حضور خواننده غربی هیچ توجیهی ندارد، چراکه با اهداف خاصی ممکن است برگزار شود.

حال باید مسئولان فرهنگی و اجرایی استان قزوین به این سئوالات پاسخ دهند که با اجرای کنسرت موسیقی با حضور یک خواننده آن طرف آبی که توانسته از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد، می‌توان استکبار ستیزی و به ویژه فرهنگ غدیر که همان ولایت‌پذیری است را در بین نوجوانان و جوانان نهادینه کرد، یا نه اجرای کنسرت جز شادی لحظه‌ای و آنی چیز دیگری را در بر ندارد و شاید نوعی کمک به تهاجم فرهنگی دشمن باشد.

درست است که از سوی بخش خصوصی و با همکاری یک دستگاه اجرایی این کنسرت موسیقی اجرا می‌شود ولی آیا مسئولان وظایف و نظارت اصلی خود را فراموش کرده‌اند که ترویج فرهنگ غرب آن هم با حضور یک خواننده تازه به کشور آمده نوعی آب در آسیاب دشمن ریختن است، چراکه در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی دشمنان داخلی و خارجی دست به دست هم داده‌اند تا به انقلاب ضربه بزنند و مردم را از ولایت جدا کنند آیا در تببین فرهنگ ولایت‌پذیری نباید بیشتر بیاندیشیم و شأن استان قزوین را که به دارالمؤمنین معروف است را خدشه‌دار کنیم.

از مسئولان می‌خواهیم که با توجه به وضعیت کنونی کشور، تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان به ویژه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم در برنامه‌های خود برای عموم مردم بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و ولایت‌پذیری را بیشتر تبیین کنند.

درست است که شادی نیاز مردم است و در دین اسلام نیز شادی از اهمیت خاصی برخوردار است ولی به شرطی که شادی مبنی بر اهداف و ارزش‌های مقدس قرآن کریم و اسلام باشد و به معرفت افراد جامعه در زمینه اعتقادات دینی و معنویت بیافزاید نه اینکه داشته‌های ما مانند استکبار ستیزی و ولایت را نیز به حاشیه بکشاند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول