اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن فیلارمونیک خورشید اصفهان:

تشکیل جلسات آموزش موسیقی کلاسیک باز هم به تأخیر افتاد

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن فیلارمونیک خورشید اصفهان گفت: قرار بود انجمن دوست‌داران موسیقی از اول مهرماه بار دیگر فعالیت خود را از سر بگیرد جلسات آموزشی این انجمن بار دیگر به علت بی‌توجهی‌های مسئولان مربوطه به تعویق افتاد.

تشکیل جلسات آموزش موسیقی کلاسیک باز هم به تأخیر افتاد

حسین چمن‌پرداز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این انجمن که ماه‌ها بود همگام با رسالت این انجمن‌ها در تمام دنیا در زمینه آموزش موسیقی کلاسیک و تقویت قوه شنیداری مخاطبان تلاش می‌کرد از ابتدای سال جدید تعطیل شده بود.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب مخاطبان از آموزش‌های این مرکز قرار بود این جلسات برای استقبال از گروه بیشتری از مخاطبان بهینه‌سازی و از ابتدای مهرماه بار دیگر آغاز شود اما تاکنون با بهانه‌های مختلف از تشکیل آن جلوگیری شده است.

مدیر انجمن فیلارمونیک خورشید اصفهان تاکید کرد: افراد بسیار هنوز از گروه‌های مختلف با گروه ما در تماس هستند و سراغ این جلسات را می‌گیرند اما شاهد این موضوع هستیم که برخی منفعت‌های موسیقی را در این میان فراموش کرده‌اند.

وی ادامه داد: سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا برخی اجرای برخی برنامه‌های بی‌تأثیر در زندگی مردم را بر برگزاری جلساتی که خود مردم خواهان آن هستند ترجیح می‌دهند.

چمن‌پرداز با بیان اینکه تحول‌های فرهنگی نیازمند پشتیبانی مسئولان است، اظهار کرد: نباید با حمایت از گروه‌های ناوارد در عرصه موسیقی مسیر پیشرفت بقیه گروه‌ها را با سنگ‌اندازی قطع کنیم ضمن اینکه افراد نا آگاه از روند موسیقی نباید درباره آن  تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اساس‌‌نامه انجمن فیلارمونیک تنها متعلق به خود این گروه است و ارتباطی با حوزه هنری اصفهان ندارد، گفت: ارائه اساس‌نامه انجمن فیلارمونیک برای ثبت رسمی در حوزه هنری را انکار می‌کنم چرا که بنیان‌گذار این انجمن مطابق اسناد خود من بوده‌ام و من هیچ ارتباطی با این ارگان نداشته‌ام.

مدیر انجمن فیلارمونیک خورشید اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است حوزه هنری نیز بتواند انجمن جداگانه‌ای تشکیل دهد، تصریح کرد: از سویی به طور معمول در هر شهر یک انجمن فیلارمونیک و زیر نظر مؤسس آن تشکیل می‌شود و با توجه به این موضوع در کنار آن انجمن دیگری نمی‌تواند تاسیس شود.

وی با بیان اینکه اعضای انجمن فیلارمونیک با وجود بی‌توجهی برخی مسئولان همواره از محبت مردم نیرو می‌گیرند، تاکید کرد: حتی اگر مسئولان مربوطه همکاری‌های لازم را با ما نداشته باشند این انجمن در آینده نزدیک برنامه‌های خود را در مکانی دیگر از سر می‌گیرد.

وی ادامه داد: انتظار من از افرادی که دلشان برای موسیقی می‌سوزد این است که انتقادهای خود را در قالب همکاری با انجمن بیان کنند نه اینکه بدون اطلاع این انجمن به نقدهای پشت پرده بپردازند.

به گزارش فارس، انجمن فیلارمونیک در تمام دنیا تشکلی از دوستداران موسیقی است که تنها به علت تمایل مردم به شنیدن آثار فاخر موسیقی کلاسیک ایجاد می‌شود و در طی جلساتی مداوم به تفسیر آثار موسیقی کلاسیک برجسته جهان می‌پردازد.

هر فردی با هر سطح سواد چه هنرمند باشد و یا نباشد می‌تواند در جلسات این انجمن‌ها شرکت کند و در هر استان کشور نیز تنها یک انجمن فیلارمونیک موسیقی وجود دارد.

انجمن فیلارمونیک اصفهان از سال گذشته تشکیل شده و جلساتی در راستای رونق و تقویت شنوندگی صحیح و همه جانبه هنر موسیقی در فرهنگسرای خورشید برگزار می‌کرد که به تدریج مخاطبان زیادی پیدا کرده بود.

با توجه به این اصل بین‌المللی که پیش از پرداختن به آثار فاخر موسیقی لازم است گوش شنوندگان تربیت شود، لذا در این جلسات داده‌ها و اطلاعاتی در راستای ارتقای سطح شنیداری شنوندگان به سطح ایده‌آل جهانی ارائه می‌شد.

گرچه در استان‌های دیگر کشور نیز انجمن‌هایی با نام فیلارمونیک وجود دارد اما می‌توان گفت انجمن فیلارمونیک اصفهان تنها انجمن فعال در کشور بود که علاوه بر اینکه همگام با انجمن‌های فیلارمونیک جهان گام برمی‌داشت قصد تشکیل ارکستر فیلارمونیک را نیز داشت که پس از برگزاری 12 جلسه موسیقی، این انجمن به ناگاه تعطیل شد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول