اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

نیازمند بازمهندسی سیاست‌ها در تصمیم‌گیری‌ها هستیم

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت بازمهندسی سیاست‌ها و تجدید ساختار در تصمیم‌گیری‌ها تاکید کرد.

نیازمند بازمهندسی سیاست‌ها در تصمیم‌گیری‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسعود موحدی ظهر امروز در هشتمین نشست کارگروه ستاد تسهیل امور صنعت استان مرکزی اظهار داشت: امروز کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد که در این شرایط حساس با تصمیم‌گیری عادی نمی‌توان مسائل را حل کرد، با تصمیم‌گیری عادی تنها می‌توانیم حرکت لاک‌پشتی‌وار داشته باشیم، این در حالی است که کشور به جدیت به سرعت‌بخشی در برنامه‌ها نیازمند است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وزارتخانه به دنبال این است کارها را به استان‌ها و تشکل‌ها واگذار کند و بعضی از اقداماتی را که می‌توان در استان‌ها انجام داد به خود استان‌ها واگذار کند که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز کشور با مشکلات بسیاری مواجه است که این مشکلات را می‌توان با تصمیم‌گیری‌های عاقلانه و تلاش‌های دلسوزانه برطرف کرد و برای حل این مشکلات همه باید کمک کنند.

موحدی با بیان اینکه در عصر امروز کشور در مسابقه پیشرفت مبتنی بر عدالت شرکت دارد بیان داشت: با توجه به منابع بالقوه و زمینه‌های حرکتی که در کشور وجود دارد نیازمند این هستیم که با حرمت متفکرانه و سریع کارها را با هماهنگی پیش ببریم.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان گفت: خوشبختانه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، باروری استعدادها و ظرفیت‌های کشور را رقم زده است که باید در سایه درایت و برنامه‌ریزی این تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تحریم‌ها مشکلاتی را برای تولیدکنندگان در حوزه نقدینگی، گشایش ارز و تامین مواد اولیه به وجود آورده است، اما می‌توان با اندکی تدبیر، برنامه و روحیه نوآوری و خلاقیت این توطئه دشمنان را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی از موفقیت استان مرکزی در حل مشکلات بخش صنعت استان خبر داد و گفت: خوشبختانه استان مرکزی از کم‌مشکل‌ترین استان‌های کشور در بخش صنعت است که این به واسطه همدلی و هماهنگی بین مسئولان و صنعتگران استان است.

وی با اشاره به اینکه باید سیاست‌های واردات با صادرات هماهنگی داشته باشد اظهار داشت: تامین ارز مورد نیاز پایدار از طریق صادارت مستمر از جمله اولویت‌های این وازرتخانه است که می‌تواند وابستگی به نفت را کاهش دهد.

موحدی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن، وضعیت مساعدی در صادرات داریم و کالاهای ایرانی به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود گفت: با وجود فشارها و تحریم‌ها از نیمه سال گذشته تاکنون فعالان اقتصادی برای بهبود فضای تولید و تجارت تلاش ویژه‌ای داشتند که این حرکت با همدلی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: با وجود جنگ همه جانبه اقتصادی تولیدکنندگان در حال صادرات کالا به کشورهای مختلف هستند به طوری که در سال گذشته سهم کالای صنعتی از کل صادرات صورت گرفته 25 درصد بود که در حال حاضر این رقم به 38 درصد افزایش یافته است و این امر نشان از اقتصاد قوی کشور دارد.

در کارگروه استانی امروز ستاد تسهیل امور تولید استان مرکزی مشکلات هفت واحد تولیدی و صنعتی بررسی شد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول