اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

560 هزار تن کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از صادرات 560 هزار تن کالا طی هفت ماهه گذشته در استان خبر داد.

560 هزار تن کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیرضا زاوشی ظهر امروز در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش عمده‌ای از صادرات استان شامل محصولات پتروشیمی و کشاورزی از جمله انار، پسته، گل و گیاهان تزئینی بوده است.

وی با بیان اینکه 54 درصد کالاهای صادراتی استان به کشور عراق صادر شده است بیان داشت: ماهانه حدود 40 هزار تن کالا به کشور عراق صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه بازارهای عراق ظرفیت واردات بیشتر کالاهای ایرانی را دارد افزود: صادرکنندگان استان مرکزی می‌توانند با شناخت بیشتر ویژگی‌های کشور عراق، در زمینه تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این کشور تلاش بیشتری کنند.

زاوشی ارزش کالاهای صادر شده استان را 470 میلیون دلار عنوان و تصریح کرد: این کالاها به 37 کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به واردات 37 هزار تن کالا در این مدت ادامه داد: ارزش واردات استان در این مدت 193 میلیون دلار بوده که 49 درصد آن مربوط به کشور چین بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود نقدینگی در بخش صنعت گفت: یکی از چالش‌های پیش‌ روی صادرکنندگان نقدینگی است بدین معنی که صادرکنندگان برای تحقق اهداف خود نیازمند تامین نقدینگی هستند تا بتوانند با تمام ظرفیت تولید کرده و تهدید تحریم‌ها را به فرصتی برای تولید داخلی تبدیل کنند.

زاوشی با اشاره به اینکه روند صادرات در استان مرکزی روزبه‌روز در حال افزایش است اظهار داشت: ثبات در نرخ ارز از خواسته‌های صنعتگران است و اهمیت زیادی در عقد قرارداد‌ها برای صادرات دارد.

وی یکی دیگر از چالش‌های پیش‌ روی تولیدکنندگان را بالا بودن نرخ بهره بانکی دانست و افزود: کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی از خواسته‌های مهم صادرکنندگان به منظور رقابت‌پذیری بیشتر و در نتیجه افزایش میزان تولید و صادرات و ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول