اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

خانواده سنگ بنای اصلاح جامعه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: خانواده سنگ‌ بنای اصلاح جامعه از هرگونه ناهنجاری‌ها و ناهمگونی‌ها است.

خانواده سنگ بنای اصلاح جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در همایش اولیا و مربیان که به مناسبت گرامیداشت هفته خانواده در مدرسه قدسیه خلخال برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت بنیاد خانواده به حدی مهم و با ارزش است که مورد تاکید کتاب آسمانی، ائمه اطهار و روایات اسلامی است.

وی از خانواده‌ها خواست تا ضمن تلاش در راستای تربیت صحیح فرزندان در تحکیم بنیان خانواده نیز کوشا باشند.

فرماندار شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌های دشمنان و فرهنگ منحط غرب در وارد کردن هجمه به بنیان خانواده در نظام جمهوری اسلامی، خانواده و مدرسه باید در کنار هم فضایی آرامش بخش جهت ادامه تحصیل فرزندان و ارتقای سطح علمی آنها فراهم کنند.

محمدی یادآور شد: بر اساس تعریف پژوهشگران و محققان در سال‌های پیش که معنای خانواده به زیستن در کنار هم محدود می‌شد اما در عصر جدید و جامعه امروز که حرکت به سمت پیشرفت، فناوری و تکنولوژی است این تعریف جای خود را به زیستن در کنار هم و تعامل در کارهای اجتماعی داده است.

این مسئول گفت: امروزه نقش خانواده از این تعریف نیز فراتر رفته و خانواده علاوه بر زیستن در کنار هم مسئولیت‌هایی از جمله تربیت فرزندان، آموزش فرزندان و حرفه‌آموزی به فرزندان را نیز زیر پوشش قرار داده است.

فرماندار شهرستان خلخال ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت و قبولی پنج دانش‌آموز خلخالی از مدارس شبانه‌روزی در رشته‌های پزشکی کنکور امسال عنوان کرد: این دانش‌آموزان و رویه علمی و آموزشی آنها باید الگوی تمامی مدارس باشد تا روزی شاهد پیشرفت و درخشش چشمگیر خلخال در عرصه‌های مختلف باشیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مرحله اول تربیت با خانواده و بعد از آن مدرسه و در ادامه دانشگاه و مراکز آموزش عالی است که تکمیل کننده تربیت نهایی فرزندان ما و تحویل آن به جامعه برای آینده کشور است.

وی افزود: سعی کنیم احترام به بزرگترها، پدر و مادر و پیشکسوتان که جزو مهمترین ارکان سفارش شده ائمه در زندگانی است بیشتر از پیش تقویت شده و به دانش‌آموزان و فرزندان آموخته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال در پایان سخنان خود به پیشینه تاریخی شهرستان خلخال در پرورش علما و دانشمندان بزرگ علمی و فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: خانواده‌ها باید آگاهی داشته باشند که همین مفاخر و علما از دامن خانواده برخاسته‌اند.

انتهای پیام /ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول