اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی خبر داد

راه‌اندازی مرکز سلامت خانواده در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: مرکز سلامت خانواده در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز سلامت خانواده در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مریم دهقان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی با سرتیم‌های اجرایی طرح مطلع مهر که در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مرکز سلامت خانواده به منظور ارائه خدمات مشاوره در محورهای روانشناسی و پزشکی به زوج‌های جوان استان راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح مطلع مهر در استان خبر داد و افزود: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی است که به منظور تحکیم بنیان آن و دستیابی به جامعه‌ای پایدار، فعال و پویا طرح مطلع مهر اجرا می‌شود.

دهقان اضافه کرد: طرح مطلع مهر یک طرح ملی است که از اول دی ماه برای زوج‌های جوان شاغل در ادارات و پس از آن برای عموم مردم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: زوج‌های جوانی که در پنج سال نخست زندگی مشترک خود قرار دارند در سه بخش سلامت، بهداشت، احکام خانواده و روانشناختی در این طرح شرکت می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از دیگر اهداف اجرای این طرح، پیشگیری از بروز و گسترش زمینه‌های طلاق در خانواده، فرهنگ‌سازی برای تعمیق باورها و آموزه‌های دینی متناسب با تقویت بنیان خانواده، برقراری صمیمیت و رأفت در خانواده، بهبود کیفیت روابط زوجین از طریق ارتقای سطح مهارت‌های زندگی، برقراری خانواده‌هایی سالم و کارآمد به عنوان بستر تربیت نسل‌های آینده است.

به گفته وی، جلسات آموزشی توجیهی مربیان از امروز 18 آبان آغاز و تا پایان آذرماه پنج‌شنبه‌های هر هفته به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مخابرات استان برگزار می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: این طرح به دو صورت آموزش و مشاوره اجرا می‌شود که در قالب اجرای این طرح زوج‌های شرکت‌کننده موارد لازم را در زمینه‌های شناخت تفاوت‌های طبیعی دو جنس و فراگیری برخوردهای مناسب، مسائل مربوط به روابط سالم زناشویی، مسائل اعتقادی و احکام فقهی در خانواده فرا می‌گیرند.

فاز نخست طرح مطلع مهر سال گذشته به صورت آزمایشی در هشت استان کشور اجرا شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول