اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه فلسفه قیام عاشورا

برنامه حسینیه از کانال ندای اسلام پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانال ندای اسلام (بخش انگلیسی زبان رادیو معارف) از پخش ویژه برنامه حسینیه (Hosseinieh) در ایام محرم خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام سید تقی رضوی از انگلستان در این برنامه به سئوالات شنوندگان پاسخ می‌دهد.

برنامه حسینیه از کانال ندای اسلام پخش می‌شود

سید حامد حسینیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های این شبکه به مناسبت فرا رسیدن محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: ویژه برنامه Hosseinieh یکی از ویژه‌برنامه‌های این کانال در ایام محرم است که به تبیین فسلفه قیام عاشورا می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: حسین رجبعلی به عنوان کارشناس در این برنامه 30 دقیقه‌ای حضور دارد و موضوعات مختلفی مانند فلسفه قیام امام حسین(ع)، عشق الهی امام، دلیل عزاداری‌ها و سادگی در پیام امام را بررسی و تبیین می‌کند.

مدیر کانال ندای اسلام عنوان داشت: پخش گزارشی از مسلمانان سراسر جهان و عزاداری‌های آنها، سفرنامه عاشورا و بیان احادیثی از امام حسین(ع) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه حسینیه (Hosseinieh) از اول تا دوازدهم محرم از این شبکه رادیویی روی آنتن می‌رود.

حسینیان با اشاره به دیگر برنامه‌های ایام محرم گفت: در این ایام 12 برنامه پرسش و پاسخ ویژه ماه محرم و قیام امام حسین(ع) به مدت 20 دقیقه از کانال ندای اسلام پخش می‌شود.

وی یادآور شد: پاسخ به پرسش‌ها و شبهات موجود در واقعه عاشورا (از فلسفه قیام و علل قیام تا پاسخ به شبهات تاریخی در این ارتباط) مهم‌ترین هدف این برنامه است.

مدیر کانال ندای اسلام عنوان داشت: حجت‌الاسلام سید تقی رضوی از انگلستان در این برنامه به سئوالات شنوندگان پاسخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: برنامه پنج دقیقه‌ای تحریفات عاشورا (Distortions of Ashura) نیز به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر از کانال ندای اسلام پخش می‌شود.

حسینیان ادامه داد: در این برنامه با استفاده از کتاب تحریفات عاشورا نوشته استاد شهید مرتضی مطهری تحریفات وارد شده در ارتباط با قیام امام حسین(ع) مطرح و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه منبر (Minbar) گفت: این برنامه با کارشناسی سخنرانان مختلف در این ایام به موضوع محرم اختصاص پیدا کرده و کارشناسان درباره واقعه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) به ایراد سخن می‌پردازند.

مدیر کانال ندای اسلام یادآور شد: برنامه 10 دقیقه‌ای حدیث روز (Hadith of the Day) نیز با کارشناسی طاهر رضا جعفر به بیان روایاتی از ائمه اطهار(ع) درباره اهمیت واقعه عاشورا و اثرات این قیام می‌پردازد.

برنامه‌های کانال ندای اسلام به صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.coiradio.com از بخش Listen Live قابل پخش بوده و پس از پخش هر برنامه از قسمت آرشیو قابل دریافت خواهد بود.

کانال ندای اسلام بخش انگلیسی زبان رادیو معارف است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول