اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری اهواز

مراسم «شب‌های بین‌الحرمین» در دهه اول محرم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم سوگواری با عنوان «شب‌های بین‌الحرمین» برای پنجمین سال متوالی از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری اهواز برگزار می‌شود.

مراسم «شب‌های بین‌الحرمین» در دهه اول محرم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، امیر آهن‌جان مدیر امور فرهنگی و هنری شهرداری و دبیر اجرایی ستاد برگزاری آیین‌های محرم 1391 در این باره، اظهار داشت: طبق معمول سال‌های گذشته امسال نیز در دهه اول ماه محرم به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش مراسم سوگواری شب‌های بین‌الحرمین در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: به همین منظور تاکنون جلسات متعددی با هیئت‌های مذهبی برگزار شده و کمیته‌های زیر مجموعه ستاد شامل کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فرهنگی، پشتیبانی، فضاسازی و آموزش شهروندی تشکیل و وظایف هر یک از آنها مشخص شده است.

این مسئول فرهنگی در شهرداری اهواز ادامه داد: در مراسم شب‌های بین الحرمین که به مدت 10 شب از روز اول ماه محرم برگزار می‌شود، بخش‌های مختلفی از جمله قرائت قرآن، زیارت عاشورا و اجرای نمایش گنجانده شده است که در پنج شب دوم اجرای گروه سرود ناشنوایان و مداحی نیز به آن افزوده می‌شود.

آهن جان تصریح کرد: همچنین طبق روال پنج سال گذشته ویژه برنامه‌ای در روز تاسوعا برگزار می‌شود که در آن از سخنران و مداح و شاعر اهل بیت دعوت می‌گردد. همچنین نماز جماعت ظهر عاشورا نیز برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری آیین‌های محرم افزود: در سال‌های گذشته شهروندان عزادار اهوازی در دهه اول ماه محرم استقبال چشمگیری از برگزاری این مراسم داشتند و خواهان ادامه یافتن و مستمر بودن برگزاری چنین مراسماتی بودند همین امر موجب شد انگیزه برگزاری مجدد این مراسمات مذهبی به وجود آید و بار دیگر در دهه اول محرم میزبان شهروندان اهوازی باشیم.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول