اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های استان کرمانشاه:

توجه به وضعیت روحی نوجوانان هنجارشکنی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون اصلاح و تربیت زندان‌های استان کرمانشاه رسیدگی به وضعیت روحی و روانی نوجوانان و ارتقای تحصیلی افراد را عامل کاهش هنجارشکنی و بروز بزه در جامعه دانست.

توجه به وضعیت روحی نوجوانان هنجارشکنی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرامرز موسیوند ظهر امروز به‌طور سرزده از کانون اصلاح و تربیت زندان‌های استان بازدید و ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با پرسنل و مددجویان این مرکز، کم‌توجهی به سوادآموزی و خلأ آموزشی را از جمله عواملی دانست که بر اثر عدم توجه خانواده‌ها به نیازها و مشکلات نوجوانان در بزهکاری آنان تاثیرگذار است.

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به پیشینه و وضعیت تحصیلی مددجویان کانون گفت: نوجوانان بزهکار عموماً کم‌سواد بوده و یا به‌ دلایل مختلف خانوادگی، محیطی و معیشتی امکان ادامه تحصیل را نداشته و مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

موسیوند افزود: عوامل متعددی در سوق نوجوانان به سوی بزهکاری تأثیرگذار است، اما عوامل فرهنگی و به‌ویژه خلأهای آموزشی از مهم‌ترین عواملی است که ضریب ارتکاب بزه را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه خانواده‌ها به وضعیت روحی و روانی نوجوانان توجه بیشتری کنند و در جهت سوادآموزی و ارتقای تحصیلی آنان تلاش کنند، هنجارشکنی و بروز بزه به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

موسیوند تصریح کرد: خانواده‌ها باید به تمام نیازهای معقول و منطقی نوجوانان توجه داشته باشند و به‌موقع در  راستای مرتفع کردن آنها اقدام کنند تا از تجمیع نیازها، تحقیر و سرخوردگی آنها جلوگیری شود.

وی بیان داشت: کانون‌های اصلاح و تربیت وظیفه خطیری در راستای اصلاح و تربیت نوجوانان بر عهده دارند و باید در 2 بعد آموزش و درمان از همه امکانات و پتانسیل‌های درون و برون‌سازمانی بهره‌گیری کنند.

موسیوند تصریح کرد: ارتقاء آموزش در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دینی در توانمندسازی و بازگشت سلامت مددجویان به جامعه و کاهش معضلات اجتماعی مؤثر است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول