اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

پیشرفت جامعه در گرو خانواده سالم است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین گفت: خانواده و جامعه سالم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.

پیشرفت جامعه در گرو خانواده سالم است

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: روز خانواده فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی ایده‌های مطلوب برای زندگی موفق و سالم است تا آحاد جامعه با مطالعه این راهکارها در تقویت ارتباط و محبت در زندگیشان کوشا باشند.

وی ابراز کرد: اعضای خانواده با رفتار و اخلاق شایسته یکدیگر می‌توانند زندگی شاد و با محبتی را برای یکدیگر فراهم و همچنین با تحقق این امر انسجام، همکاری و برادری را در جامعه حاکم کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: اعضای خانواده با برقراری ارتباط صمیمانه و مثبت بین یکدیگر می‌توانند بسیاری از مشکلات زندگی را به راحتی برطرف و از کنار یکدیگر بودن احساس امنیت و آرامش کنند.

عباسی با بیان اینکه خانواده نخستین نهاد تربیت فرزندان است که می‌تواند در رشد و شکوفایی استعدادهای آنان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این نهاد با پرورش این استعدادها می‌تواند آنان را سریع‌تر به موفقیت برساند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر یک از اعضای خانواده مسئولیتی  بر عهده دارند، اذعان کرد: پدران در خانواده وظیفه مدیریت را دارند و همچنین برای تأمین امکانات رفاهی، تربیت، دینی و آموزش قرآن کریم به همسر و فرزندانشان اهتمام ویژه‌ای دارند تا آنان را با امور دینی آشنا کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: از آنجایی که مادران بیشتر در منزل هستند به امور ارتباطی و تربیتی فرزندان می‌پردازند و حفظ کرامت پدر را به آنان فرا می‌دهند تا بتوانند محبت را بین خانواده تنظیم و مدیریت کند.

عباسی ادامه داد: فرزندان نیز باید با والدین خود مهربانانه رفتار کنند و از خواسته‌های نابجا که فراهم کردن آنها خارج از توان آنان است، پرهیز کنند، چراکه این امر محیط خانواده را ناآرام و افکار روحی و روانی پدر و مادر را آشفته می‌کند که تحقق این امر آرامش و صمیمیت را در زندگی از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه همسایه خوب نیز می‌تواند در رفع مشکلات زندگی نقش مهمی داشته باشد،‌ ابراز کرد: آنان با مشاوره دادن مناسب و آگاهی دادن در مورد بهترین راه برطرف کردن مشکلات می‌توانند موجب افزایش آرامش و کاهش استرس در خانواده شوند.

ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: باید جوانان را به نحوه برگزاری ازدواج آسان و دوری از تجمل‌گرایی‌ و سختگیری‌ در این امر مقدس آشنا کرد تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام به ازدواج و تشکیل خانواده تأکید فراوان شده است، اظهار کرد: اهل بیت (ع) و پیامبر بزرگ اسلام به اهمیت این موضوع در روایات و احادیث بسیاری پرداخته‌اند تا مردم ضرورت این مطلب را در زندگی درک کنند تا به این امر مقدس اهتمام وی‍ژه‌ای داشته باشند.

عباسی با اشاره به بیانات شهید مطهری مبنی بر اینکه «بعضی از عنایت‌های ویژه‌ای که خداوند متعال به واسطه ازدواج به افراد می‌کند که علوم دنیا در دست‌یابی آن محروم است»، ابراز کرد: این مطلب نشان‌دهنده اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده از دیدگاه این شهید بزرگوار است که همواره جوانان را به این امر مقدس تشویق می‌کرد تا از برکات فراوان آن برخوردار شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه جوانان باید به موقع ازدواج کنند، خاطرنشان کرد: باید امکانات و تسهیلات خوبی برای آنان در جامعه فراهم شود تا آنان بتوانند در زمان مناسب برای تشکیل خانواده اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ازدواج از نیازهای اساسی جوانان است، یادآور شد: مسئولان نظام باید تسهیلات خوبی را برای این امر مقدس به آنان پرداخت کنند تا آنان بتوانند این نیاز را به آسانی برطرف کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: مسئولان نظام با فراهم کردن زمینه‌های اشتغال می‌توانند رفاه و اقتصاد افراد را در جامعه ارتقا دهند تا جوانان بدون دغدغه مالی بتوانند ازدواج خوب و موفقی داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول