اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

فعالیت 600 هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی سیستان‌وبلوچستان از فعالیت 560 هیئت مذهبی برادر و 40 هیئت مذهبی بانوان در سطح این استان خبر داد.

فعالیت 600 هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان، محمدرضا جهانزاد اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در طول سال به ویژه ایام محرم دارند.

وی افزود: برنامه‌های این نهاد در این ایام می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین و مؤثرترین برنامه‌های فرهنگی در جامعه باشد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: شورای هیئت‌های مذهبی، نهادی مردمی و متشکل از مردم و در قالب اداره تبلیغات اسلامی به انجام کارهای دینی مبادرت می‌ورزند.

جهانزاد بیان داشت: مأموریت شوراها در قالب 11 مورد است که با اجراکردن کامل آنها به موفقیت و پویایی هیئت‌های مذهبی می‌رسیم.

وی ضمن تأکید بر حضور فعال اعضای شورای هیئت‌های مذهبی در تمامی مراسم‌های دینی و فرهنگی گفت: ما در شورا باید پل ارتباطی با هیئت‌های مذهبی باشیم تا جایگاه شورا همان طوری که پیشرفت کرده باز هم به سوی ترقی و پیشرفت سوق داشته باشد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: یکی از مسائل مهم که مردم این منطقه با آن در تماس مستقیم هستند، موضوع آسیب‌شناسی است به دلیل هم مرز‌بودن با افغانستان و پاکستان، به دلیل اشرافی که دشمنان بر کشورهای همسایه دارند و اهداف خود را در شهرهای مرزی اعمال می‌کنند و جوانان ما در معرض جدی این تهاجم فرهنگی هستند، راه‌اندازی گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر پاسخ مطلوبی است.

جهانزاد بیان کرد: ارتباط نزدیک و هماهنگی دائمی شوراهای هیئت‌های مذهبی با ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان نیروی انتظامی و ایجاد هماهنگی میان شوراهای هیئت‌های مذهبی و رصد اولویت‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرایی در ماه محرم است.

وی اضافه کرد: باید به شناخت آسیب‌ها و مشکلات مشترک شورای هیئت‌های مذهبی، بررسی انحرافات، توجه شایسته به مصوبات ستاد استانی، ساماندهی شئون فرهنگی در فعالیت‌های مذهبی، اهمیت داده شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی سیستان‌وبلوچستان ضمن اشاره به راه‌اندازی تیم‌های تذکر لسانی وظیفه همگانی و تشکیل هسته‌ها در محرم تصریح کرد: هیئت مذهبی یکی از نمادهای مدنی و سنتی کشورمان هستند که در بافت جامعه ما به طور طبیعی جا افتاده و همواره مجرای خدمت و تعالی بوده است، چه از نظر وجه عبـادی و تقرب بـه خـدا، پـاکی و طهارت روح و چه از نظر کارهای خیری که از این مجرا انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول