اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی از آسیب‌ها، انحرافات و خرافات به دور باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:‌ فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی از آسیب‌ها، انحرافات و خرافات به دور باشد.

فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی از آسیب‌ها، انحرافات و خرافات به دور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران به جایگاه استان قم از جنبه‌های معنوی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: شهر قم به دلیل حضور مراجع تقلید و حوزه علمیه دارای کارکردی ملی و بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: در چنین استانی باید هیئت‌های مذهبی نیز فراتر از سطح استانی عمل کرده و تأثیرگذاری فرا استانی داشته باشند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی باید در زمینه رشد و توسعه اهداف در نظر گرفته شده برای آنها فعالیت هدفمند داشته باشند خاطر نشان کرد:‌ در استانی همانند قم نباید فعالیت هیئت‌های مذهبی به انجام برنامه‌های بومی و محلی محدود شود چرا که انتظارات از این استان بیشتر است.

وی ضرورت ایجاد خودباوری و درک صحیح در هیئت‌های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی در استان قم به عنوان الگو به همه کشور معرفی شود و البته استانی که قرار است الگو باشد نباید هیئت‌های مذهبی آن برنامه‌های یکنواخت داشته باشند.

شرفخانی در ادامه بر ارتقای سطح معرفتی مردم نسبت به قرآن و عترت تاکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی در این زمینه وظیفه مهمی بر دوش دارند و باید زمینه شناخت هر چه بیشتر ائمه اطهار(ع) در هیئت‌های مذهبی فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی پیرایه‌های پیش روی فعالیت هیئت‌های مذهبی اضافه کرد: باید فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی از آسیب‌ها، انحرافات و خرافات به دور باشد چرا که دشمنان به دنبال سوءاستفاده از این آسیب‌ها هستند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضرورت حفظ مردمی بودن هیئت‌های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: قم باید در عرصه فعالیت هیئت‌های مذهبی در سطح ملی و بین‌المللی الگو باشد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول