اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

جلوی آسیب‌ها در هیئت‌های مذهبی گرفته شده است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: جلوی آسیب‌ها در عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی استان گرفته شده است.

جلوی آسیب‌ها در هیئت‌های مذهبی گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان خراسان‌شمالی اظهار کرد: با اجرای طرح‌های ساماندهی جلوی حمل علم و کتل‌ها گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل بر پرهیز از عزاداری هیئت‌های مذهبی در اواخر شب در معابر شهرها تاکید دارد، تصریح کرد: از این رو از هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود تا صرفاً عزاداری‌ها را به ویژه در اوایل ماه محرم در محل حسینیه و تکایا انجام دهند.

ایزانلو با بیان اینکه در روز عاشورا در بجنورد جایگاه، مقابل پایانه مسافربری پیش‌بینی شده است، افزود: سال گذشته برای نخستین بار این فضا برای استقرار و عزاداری هیئت‌های مذهبی مرکز استان ساماندهی شد که استقبال 30 درصد از هیئت‌ها را به دنبال داشت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی پیش‌بینی کرد؛ امسال 50 درصد از هیئت‌های مذهبی بجنورد به این مکان گسیل شوند و ضمن برگزاری عزاداری‌ها، نماز ظهر عاشورا را نیز برپا کنند.

وی تصریح کرد: ساماندهی خوبی سال گذشته در این مکان با مشارکت دستگاه‌ها صورت گرفت و امسال نیز این فضا برای استفاده هیئت‌های عزاداری در روز عاشورا آماده خواهد شد.

ایزانلو همچنین از برگزاری نشست هیئت‌های مذهبی و مداحان به منظور برپایی هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های ماه محرم در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه این همایش هم‌زمان با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود، خواستار مشارکت هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌ها برای برنامه‌های این ایام شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی اعزام مبلغ، اجرای مراسم‌های فرهنگی، مذهبی و نشست‌ها را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت اعلام کرد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول