اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قم:

هیئت‌های مذهبی از خرافه و انحراف دور شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به کارکرد ملی و فراملی هیئت‌های مذهبی فعال در استان قم اضافه کرد: باید هیئت‌های مذهبی از هرگونه خرافه و انحراف دور باشند.

هیئت‌های مذهبی از خرافه و انحراف دور شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دو هزار هیئت مذهبی در استان قم به ثبت رسیده است تصریح کرد: از این تعداد هیئت ثبت شده 400 هیئت مربوط به دانش‌آموزان بوده و 150 هیئت نیز به بانوان اختصاص دارد.

وی به اجرای طرح غربالگری و ساماندهی هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و با تشریح اهداف اجرای این طرح بیان کرد: با اجرای این طرح نسبت به ثبت دائم 700 تا 800 هیئت فعال اقدام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم‌های عزاداری برای سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و افزود:‌ هیئت‌های مذهبی نقش بارزی در تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) دارند.

وی ضرورت تبیین دقیق ابعاد مختلف قیام اباعبدالله الحسین(ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید فرهنگ عاشورایی بدون نقص در جامعه ترویج شود و در این زمینه هیئت‌های مذهبی نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

نجاریان‌زاده به جایگاه استان قم از بعد مذهبی و دینی اشاره کرد و گفت: بهترین بستر برای انتقال پیام عاشورا هیئت‌های مذهبی هستند و باید از این جایگاه ارزنده صیانت شود.

وی با اشاره به کارکرد ملی و فراملی هیئت‌های مذهبی فعال در استان قم اضافه کرد: باید هیئت‌های مذهبی از هرگونه خرافه و انحراف دور باشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: باید پیام قیام سیدالشهدا به صورت دقیق به مردم معرفی شود و برای تحقق این مهم باید به بعد آموزش هیئت‌ها توجه لازم صورت گیرد.

وی به انتخاب هیئت نمونه و الگو اشاره کرد و یادآور شد: هیئتی که در هیچ بخشی از مداحی‌ها و سخنرانی‌های خود تحریفی نداشته باشد در زمره هیئت‌های الگو قرار می‌گیرد.

نجاریان‌زاده به تشکیل کانون شعرا و مداحان اشاره کرد و افزود: به وسیله این کانون شعرهای مورد نیاز که از هرگونه پیرایه دور است در اختیار مداحان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول