اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

هیئت‌های مذهبی کانون بازسازی فکری و اعتقادی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هیئت‌های مذهبی را کانون بازسازی فکری و اعتقادی و مرکز تربیت عاشقان اهل بیت(ع) دانست و جذب جوانان در محافل مذهبی را بزرگترین رسالت هیئت‌های مذهبی ذکر کرد.

هیئت‌های مذهبی کانون بازسازی فکری و اعتقادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی و اعضای شورای هیئت‌های مذهبی و کانون شاعران و مداحان استان با وی، فعالیت‌های انجام شده برای ساماندهی هیئت‌های مذهبی و شاعران و مداحان آئینی را امیدبخش و بیانگر حرکت سازنده و سازماندهی ‌شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های مذهبی دانست.

وی ادامه داد: ما از سالیان گذشته در انتظار برنامه‌ریزی‌هایی بودیم که هیئت‌های مذهبی با ساز و کار جدیدی فعالیت کنند، اما فعالیت‌های خوبی که انجام شده پایان راه نیست بلکه آغاز حرکت برای رسیدن به نقطه مطلوب واقعی است که اهل بیت(ع) از ما انتظار دارند.

امام جمعه قم نقش هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی و تبلیغی همچون سازمان تبلیغات اسلامی را در عصر غیبت کلیدی و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: نمی‌توان دین خدا را تنها از طریق منطق و استدلال و برهان در جامعه اسلامی و دینی نهادینه کرد و اگر عاطفه را چاشنی منطق و استدلال نکنیم، کار تبلیغی ما اثر بایسته را نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری به نقش هیئت‌های مذهبی در تحریک عواطف مقدس مردم اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی از همان آغاز پیدایش با برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی و اجرای تعزیه و... نقش مهمی در به صحنه آوردن عواطف مقدس مردم داشته‌اند.

وی تاکید کرد: عشق به اباعبدالله الحسین(ع) که ریشه در ذات کبریایی حق تعالی دارند ماندگار است و هیئت‌های مذهبی بدون هیچ گونه امر و نهی، به صورت خودجوش وارد صحنه می‌شوند و امکانات و مال و افکار خود را بسیج می‌کنند و این احساس مردم ماندگار است.

مدیر حوزه‌های علمیه هیئت‌های مذهبی را کانون تربیت عاشقان اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: در شرایطی که نسل جوان مورد تهدید و آماج حمله بی‌رحمانه تبلیغی دشمنان قرار گرفته‌اند، بزرگ‌ترین رسالت مرکز تربیت عاشقان اهل بیت(ع) جذب جوانان است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: از هیئت‌های مذهبی و دست‌اندرکاران امر انتظار می‌رود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که جوانان برای حضور در هیئت‌های مذهبی از سوی افراد شناخته شده و مورد اعتماد دعوت شوند.

وی در مورد اجرایی شدن دعوت از جوانان اظهار کرد: اگر چند روز قبل از آغاز مراسم عزاداری، جوانانی که در اطراف مسجدها، تکیه‌ها و حسینیه‌ها زندگی می‌کنند شناسایی شوند و برای آنها کارت دعوت ارسال شود و آنها در مراسم عزاداری شرکت کنند، دیگر جوانان به سمت اعتیاد و ناهنجاری‌ها نمی‌روند.

امام جمعه قم جاذبه‌های معنوی اهل بیت(ع) را بزرگ‌ترین تضمین‌کننده و پشتیبان دست‌اندرکاران امر دانست و با تاکید بر لزوم گسترش هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان به خاطر فطرت پاک و زلالی که دارند تاثیر زیادی در ایجاد شور حسینی دارند.

وی نقش هیئت‌های مذهبی را در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر خواند و تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی در آن زمان دو اردوگاه مخالف دوران قیام اباعبدالله الحسین(ع) را برای مردم ترسیم می‌کردند و این همانندسازی و شبیه‌سازی چنان در جامعه تاثیر گذاشت که مردم در اوج احساسات، سیمای امام حسین(ع) را در چهره امام خمینی(ره) و سیمای یزید را در طاغوت می‌دیدند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خواستار تقویت بنیه اعتقادی و دینی شرکت‌کنندگان در محافل مذهبی و هیئت‌های مذهبی شد و گفت: باورهای دینی مردم باید به گونه‌ای ارتقا یابد که عزاداران علاوه بر اینکه احساسات خود را به صحنه می‌آورند، از منطق دین نیز دفاع کنند.

به اعتقاد امام جمعه قم فضای هیئت‌های مذهبی فضای تبلور دیدگاه‌ها و نظرهای مختلف است و در این کانون بازسازی فکری و اعتقادی می‌توان ارادتمندان به انقلاب را تربیت کرد. 

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول