اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 ماه گذشته

145 نفر از اصناف متخلف در دشتی جریمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتی گفت: در مهر ماه تعداد 100 نفر و در آبان ماه جاری نیز تاکنون 45 نفر از اصناف متخلف جریمه شده‌اند.

145 نفر از اصناف متخلف در دشتی جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس ازدشتی علی دیبا عصر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان دشتی اظهار داشت: در شش ماه گذشته تعداد 340 پرونده تخلف اصناف توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت دشتی تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتی یادآور شد: در مهر ماه گذشته تعداد 100 نفر و در آبان ماه جاری نیز تاکنون 45 نفر از اصناف متخلف جریمه شده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی متاسفانه کالاها و حتی کودهای شیمیایی وجود دارد که تاریخ مصرف آنها پایان یافته و ما حاضریم که در این زمینه آماده همکاری هستیم و یقینا در بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک این موضوع رسیدگی می‌شود.

دیبا اذعان کرد: اخیرا در شهرستان دشتی محموله گوشت تاریخ مصرف گذشته کشف و با افراد خاطی برخورد و پرونده دیگری نیز تشکیل و به تعزیرات حکومتی دشتی ارسال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتی ضمن انتقاد شدید از شرکت‌های روغن نباتی و مواد شوینده به ویژه تاید گفت: به طور مثال اصناف ما درخواست 2 هزار کارتن روغن نباتی و یا تاید دستی می‌کنند اما متاسفانه این شرکت‌ها تعداد 20 کارتن روغن و تاید در اختیار اینها قرار می‌دهند که ما در حال حاضر با توجه به تحویل ندادن کالا توسط شرکت‌های روغن نباتی و شوینده به ویژه تاید دستی در شهرستان با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی بالا بودن هزینه برق، روکود بازار، نوسانات قیمت خرید کالا از سایراستان‌ها را از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنفی در دشتی عنوان کرد.

بخشدار کاکی نیز ضمن تاکید بر حضور و نظارت بیشتر بازرسان در بخش کاکی گفت: افرادی هستند که بیش از 800 کیسه برنج قبل از نوسانات بازار خریداری کرده‌اند اما امروز به نرخ روز می‌فروشند و این معایبی است که از دید بازرسان پنهان می‌ماند.

سید محمد احمدپور افزود: متاسفانه از 12 مغازه بازرسی شده در کاکی فقط یک نفر فاکتور خرید ارائه کرده‌اند و هیچکدام از کالاهایی که در مغازه‌ها عرضه می‌‌شود قیمت کالا روی آن درج نشده است.

وی یادآور شد: به طور مثال سس مایونز یک‌هزار و 700 تومانی را در این بخش به مردم به قیمت 2 هزار و 500 می‌فروشند و این بلایی است که بعضی از مغازه‌داران بر سر مردم می‌آورند.

احمدپور ادامه داد: بعضا اصناف شهر کاکی فاکتورهایی ارائه می‌دهند که وقتی با مبدأ آن تماس گرفته می‌شود، می‌گویند ما چنین کالاهایی را نداریم.

وی گفت: از اداره تعزیرات حکومتی، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی انتظار دارم که با حضور در این بخش با افراد فرصت‌طلب و سودجو برخورد جدی کنند و در همان مکان حکم را صادر کنند ما نیز در این زمینه آماده همکاری هستیم.

بخشدار کاکی گفت: یکی از مشکلاتی که در این بخش وجود دارد وضعیت اسفبار میوه و تره‌بار است زیرا کپرفروشی راه افتاده است.

وی اضافه کرد: سبزی از کازرون بارگیری و در شهر خورموج بر ازای هر کیلو یک‌هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد اما سبزی که در شهر تولید می‌شود هر کیلو 2 هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول