اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز طرح مطلع مهر در لرستان

زوجین شاغل در دستگاه‌های اجرایی لرستان آموزش تحکیم خانواده می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی مطلع مهر ویژه آموزش تمام زوجین شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان لرستان آغاز شد.

زوجین شاغل در دستگاه‌های اجرایی لرستان آموزش تحکیم خانواده می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، روح‌انگیز جهان‌افروز ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: طرح ملی مطلع مهر ویژه آموزش تمام زوجین شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان لرستان یک تا پنج سال است.

وی افزود: این طرح آموزشی شامل یک تیم 30 نفره روانشناسی، یک تیم 30 نفره پزشکی و یک تیم 30 نفره روحانی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: هدف از این طرح تحکیم و تقویت نهاد خانواده و تعالی آن به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی به منظور دستیابی به جامعه پایدار، فعال و پویا است.

جهان‌افروز با بیان اینکه درصد بالایی از مراجعان به دادگاه‌های خانواده در بحث طلاق را زوجین با زندگی مشترک بین یک تا پنج سال تشکیل می‌دهند، افزود: بخش عمده‌ای از این مراجعان افراد شاغل و تحصیل‌کرده هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: با توجه به رشد نرخ طلاق و لزوم اتخاذ تدابیری جهت کنترل این آسیب اجتماعی، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری دفاتر امور بانوان استانداری‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام روانشناسی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به منظور آشنا کردن این قشر با حقوق متقابل همسر و مهارت‌های زندگی اقدام به اجرای طرح ملی مطلع مهر کرده است.

جهان افروز افزود: فاز نخست طرح آموزش مربیان هر تیم به صورت متمرکز با همکاری شرکت مخابرات از طریق ویدئو کنفرانس به مدت شش هفته انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: فاز دوم طرح ملی مطلع مهر دی ماه امسال و با آموزش زوجین شاغل با زندگی مشترک یک تا پنج سال و با همکاری دستگاه‌های اجرایی لرستان و تیم‌های آموزش دیده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول