اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

اختلاط زن و مرد، سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز غربی‌ها در مسئله خانواده ناتوان مانده‌اند، اما ما با گنجینه‌ای از دستورات نجات‌بخش اسلام، می‌توانیم به سعادت برسیم.

اختلاط زن و مرد، سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه بیان داشت: 20 آبان ماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان است، یکی از مسائل مهم اجتماعی مسئله خانواده و سبک زندگی است که رهبر فرزانه انقلاب سخنرانی مفصلی در این‌باره داشتند.

علما اظهار کرد: اگر خانواده درست تشکیل شود و مسیر درستی در پیش بگیرد، جامعه نیز به سمت و سوی تعالی می‌رود و اصحاب رسانه، مبلغان، نویسندگان و همه افراد جامعه باید درباره موضوعات مربوط به خانواده، کار علمی انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: امروز غربی‌ها در مسئله خانواده ناتوان مانده‌اند و دچار ناهنجاری شده‌اند، اما ما به برکت قرآن با گنجینه‌ای از دستورات نجات‌بخش دین مبین اسلام، می‌توانیم به سعادت برسیم.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مشکلی که امروز جامعه ما دارد این است که در برخی جاها و موارد، آموزه‌های شرعی رعایت نمی‌شود و اختلاط زن و مرد به‌صورت نامناسبی شکل می‌گیرد که این موضوع سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد. 

خطیب جمعه کرمانشاه وظیفه مسئولان، به‌ویژه مسئولانی که بودجه فرهنگی در اختیارشان است را در قبال پرداختن به موضوع خانواده بر اساس ارزش‌ها و آموزش‌های اسلامی را سنگین دانست.

علما با اشاره به اینکه باید در دانشگاه‌ها کارهای علمی صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: بودجه‌های فرهنگی و تبلیغی  باید برای چنین موضوعاتی صرف شود.

وی تصریح کرد: ما باید بازنشستگان را تکریم کنیم، چراکه بازنشستگان، عمری به مردم و جامعه خدمت کرده‌اند.

علما با اشاره به 24 آبان ماه، روز کتاب و کتاب‌خوانی و روز بزرگداشت آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی، افزود: علامه آیت‌الله طباطبایی شخصیتی کم‌نظیر بود که شاید تا قرن‌های آینده جای او پر نشود. 

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله گلپایگانی، گفت: آیت‌الله گلپایگانی یک مجتهد قوی، توانا و نیرومند بود که دیروز در قم کنگره فقیه آگاه به منظور بزرگداشت آیت‌الله ‌گلپایگانی برگزار شد.                                                                                              

علما با اشاره به اهمیت مطالعه، بیان داشت: جوانان باید از مطالعه غفلت نکنند و با مطالعه کردن انس بگیرند تا از موضوعات روز و موضوعات مفید و علمی دور نباشند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: ما چه تحریم باشیم چه نباشیم، باید روی پای خود بایستیم و همه باید از این موضوع حمایت کنند.

وی با تقدیر از هوانیروز کرمانشاه و هوابرد شیراز به‌خاطر برگزاری مانور، گفت: خواهران، برادران و هیئت‌های مذهبی توجه کنند که در برگزاری مراسم محرم، اسلام و اهداف سیدالشهداء(ع) بیان شود؛ بسیاری از جوانان در این چند روز می‌آیند و باید از این ایام نهایت استفاده را برده و به جوانان اطلاعات لازم را درباره قیام امام حسین(ع) ارائه کنیم.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول