اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

مسافران از تفرجگاه‌های طبیعی آذربایجان‌غربی بازدید کنند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسافران داخلی و خارجی از تفرجگاه‌های طبیعی آذربایجان‌غربی غفلت نکنند زیرا در فصول سرد نیز چشم‌اندازهای منحصر به‌فردی در این خطه به چشم می‌خورد.

مسافران از تفرجگاه‌های طبیعی آذربایجان‌غربی بازدید کنند

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در همه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی جلوه‌های طبیعی، تاریخی و ... متنوعی برای بازدیدکردن وجود دارد که یکی از شهرستان‌های مطرح در این ارتباط، اشنویه است چرا که علاوه بر آثار تاریخی چشم‌اندازهای زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اشنویه در 75 کیلومتری جنوب‌غربی ارومیه قرار دارد ادامه داد: این شهرستان آب و هوای معتدل کوهستانی داشته و با کشورهای عراق و ترکیه دارای مرز مشترک است به طوری که این کشور به دلیل موقعیت استراتژیک خود همواره محل تجمع اقوام و طوائف مختلف است.

امامی، کلاشین، سفیر رزا و پی‌زر را از معروف‌ترین ارتفاعات این شهر عنوان کرد و افزود: این شهر از جاذبه‌های مختلفی مانند جنگل‌های طبیعی منطقه، آبشار زیبای آوهالدیر برخوردار است همچنین کتیبه باستانی دورویه به‌جا مانده از اوراتورها در کنار چشمه عین‌الروم ارومیه در جاده ارومیه ـ اشنویه قرار دارد.

وی در اشاره به جاذبه‌های گردشگری نقده بیان داشت: دو تفریحگاه و تفرجگاه سلطان یعقوب و یئدی گوز (هفت چشمه) از مناطق گردشگری این خطه است همچنین دهکده توریستی تپه حسنلو و سد حسنلو نیز در میان گردشگران جایگاه مطلوبی دارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این شهرستان نقاط دیدنی دیگری هم وجود دارد که به آبگرم شیخ معروف و موزه تاریخی نقده معروف‌ترین آنها هستند لیکن می‌طلبد این قبیل مناطق به اقشار مختلف مردم بهتر معرفی شود.

 

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول