اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه خواهران:

رسالت حوزه‌های علمیه خواهران تربیت عناصر متدین است

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: رسالت حوزه‌های علیمه خوهران تثبیت پایداری خانواده و تربیت عناصر متدین و تامین نیازهای معنوی جامعه است.

رسالت حوزه‌های علمیه خواهران تربیت عناصر متدین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، محسن خلج صبح امروز در نشست بررسی روند اجرایی احداث ساختمان مرکز حوزه علمیه الزهرا بافق در دفتر امام جمعه این شهرستان با اشاره به ضرورت توجه به مناسب سازی فضاهای آموزش طلاب خواهر اظهار داشت: پایداری نظام خانواده در گرو تربیت دینی نسل آینده و توجه به نیازهای مادی و معنوی آنان است.

وی افزود: توسعه فضاهای حوزوی در واقع زمینه سازی برای برقرای حکومت جهانی و ظهور است که با بنای هر حوزه علمیه در کشور یک گام به این مهم  نزدیک می‌شویم.

معاون اداری مالی مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی هر منطقه و سهیم شدن این ظرفیت‌ها کمک به امر خیر است که نقش ارزشمندی در جامعه دارد.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 350 مدرسه علمیه در سطح کشور وجود دارد، عنوان کرد: بیش از 50 هزار طلبه خواهر در کشور در سطح دو و سه و کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

خلج بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر ساختمان حوزه علمیه الزهرا بافق تاکید کرد و افزود: ساختمان در حال احداث ظرفیت بیش از 300 طلبه را داراست که با همت مسئولان شهرستان و استان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از همکاری‌های ارزشمند امام جمعه بافق در احداث ساختمان حوزه علمیه الزهرا این شهرستان تشکر کرد و بیان داشت: اقدامات خیرخواهانه مسئولان شهرستان بافق به ویژه امام جمعه این شهرستان زمینه خوبی برای توسعه آموزش و ایجاد فضای مناسب برای طلاب خواهر فراهم کرده است که این زحمات را باید قدردان بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی و نقش آن در توسعه فرهنگی جامعه گفت: با توجه به پذیرش بالای طلبه در حوزه علمیه الزهرا بافق در سال گذشته، داشتن فضای خوب و مناسب آموزشی برای این طلاب ضروری است.

حجت‌الاسلام محمدی خواستار تسریع در تکمیل ساختمان حوزه علمیه الزهرا بافق شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ساختمان مراحل پایانی خود را می‌گذراند باید با همکاری مسئولان شهرستان و استان برای تکمیل آن نیز اقدام مناسبی صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: همکاری مسئولان شهرستان بافق و پیگیری‌های امام جمعه این شهرستان ساختمان حوزه علمیه الزهرا بافق در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه بافق نیز در این جلسه با اشاره به وفاق و همدلی مسئولان شهرستان بافق اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بافق شهری کارگری و معدنی است از بخش خیری تاکنون استفاده مناسبی نبرده که با برنامه ریزی‌های لازم زمینه حضور بخش خیری در این زمینه فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی، وحدت و یکدلی وجود آمده بین مسئولان شهرستان را گامی مهم در راستای تحقق اهداف این شهرستان در زمینه توسعه عمرانی و فرهنگی شهرستان است که در این زمینه همواره شرکت سنگ آهن مرکزی بافق یاریگر بوده است.

رئیس حوزه‌های علمیه شهرستان بافق نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به اینکه در سال آینده حوزه علمیه خواهران بافق از پذیرش بیشتری برخوردار است، بهره‌برداری و تکمیل و تجهیز ساختمان این مرکز ضروری است.

به گزارش فارس، در این نشست پیرامون حصارکشی، تاسیسات گرمایش و سرمایش، تجهیزات اداری و محوطه سازی ساختمان حوزه علمیه الزهراء بافق تبادل نظر و مقرر شد این موارد با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صورت گیرد.

مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق با 2 هزار و 150 متر زیربنا در سه طبقه شامل 12 کلاس درس و پنج اتاق اداری، کتابخانه، سالن ورزشی و نمازخانه در محل بلوار ورودی این شهرستان در حال ساخت است.

هم‌اکنون بیش از 80 طلبه خواهر در حوزه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول